Србија на добром путу
Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић разговарао је данас са амбасадором Канаде у Републици Србији Филипом Пенингтоном и Маријом Жозе Фортин, директорком за међународна партнерства асоцијације Колеџи и институти Канаде.
На састанку одржаном у Министарству, Фортин је представила образовни систем Канаде, превасходно рад колеџа, на којима се похађају примењени програми. Она је истакла да се једном годишње спроводи истраживање колико су послодавци задовољни студијским програмима. Последње истраживање показује да се 90 одсто студената који заврше неки од 8.000 примењених програма запосли до шест месеци по стицању дипломе. Истовремено, 95 одсто компанија у којима раде задовољне су квалитетом њиховог знања и вештина. „Управо подаци из годишњег истраживања најбољи су путоказ студентима али и колеџима, мотивишу их да осавремењавају програме и прате привреду, јер од тог истраживања зависи и финансирање колеџа од стране Владе“, појаснила је Фортин.
Амбасадор Пенингтон рекао је да је Србија на добром путу када је реч о реформи система образовања и понудио помоћ искуства Канаде у том процесу. „Када сам се ја школовао важило је правило да универзитет уписују паметнији, а да они „мање паметни“ иду на колеџ. Међутим, још пре десет година нашим студентима постало је јасно да су колеџи ти који обезбеђују посао, јер се ту уче примењени програми, програми који воде до тржишта рада“, истакао је Пенингтон. Амбасадор је додао да је важно то што је обезбеђена апсолутна проходност од универзитета до колеџа, и обрнуто, и да већина оних који заврше универзитет касније похађа неки од примењених програма на колеџима.
Министар Шарчевић нагласио је да је искуство Канаде још један доказ у прилог ставу да би образовање морало да служи функцији запошљавања, као и да се Министарство кроз увођење дуалног образовања определило за пут који доноси вишеструке користи за цело друштво.
„Последњих месеци веома интензивно радимо на промени амбијента у образовању. У финалној смо фази израде сета закона, чији је превасходни циљ подизање квалитета образовања и обезбеђивања парадигме целоживотног учења. Посебан део биће законска регулатива о дуалном образовању, при чему селективно користимо елементе доказаних система дуалног образовања у Немачкој, Аустрији и Швајцарској “, рекао је министар и истакао да га посебно радује чињеница да је све више факултета заинтересовано за дуално образовање.