Инклузиjа мора да буде инклузиjа у друштво, а не само у одељење
Инклузиjа ће бити успешна тек када они коjи заврше школу заиста буду негде запослени, изjавио министар просвете, науке и технолошког развоја др Срђан Вербић.
Oн jе на скупу „Политике и праксе инклузивног образовања у Србиjи“ рекао да се инклузиjа мора направити на прави начин и додао да ниjе задовољан тиме што се и даље прича о инклузивном образовању као посебном виду образовања.
„И данас, после пет година, говоримо о примерима добре праксе уместо да jе инклузивно образовање пракса. Инклузиjа ће бити успешна када будемо видели да даjе ефекте и то не само на нивоу школског програма него и на нивоу запошљавања jер ми желимо да их укључимо у друштво, а не у одељење“, рекао jе министар.
Према његовим речима, инклузивно образовање мора да се подразумева и док се не буде стигло до тога да образовање буде такво да сви буду укључени, циљ ниjе постигнут.
„Kада говоримо о инклузивном образовању заправо мислимо на квалитетно образовање за све и то jе оно што jе наш циљ. Tо квалитетно образовање мора да уважава пре свега личност детета, да пронађемо његове потенциjале и максимално их искористимо, jер ово не радимо само због школе или зато што jе то наш посао, већ то радимо због њихове будућности“, рекао jе Вербић.
Kако jе навео, циљ jе да инклузиjа буде инклузиjа у друштво, а не само у одељење.
„Tек када будемо видели да jе запошљивост тих младих људи унапређен у односу на оно што смо раниjе видели знаћемо да смо на циљу“, рекао jе министар Вербић.
Директор Уницеф-а у Србиjи Mишел Сен Ло процес трансформисања образовања у Србиjи у инклузивно образовање коjе jе започео пре 10 година почео jе да даjе видљиве резултате коjи су постигнути захваљуjући сарадњи између министарства, академских установа , међународних и невладиних организациjа.
„Наjновиjи подаци показуjу и да jе дошло до повећања процента деце са инвалидитетом коjа се уписуjу у редовне школе у образовном систему. Данас jе много већи броj ромске деце и деце са инвалидитетом коjе уче упоредо са своjим вршњацима, са њима склапаjу приjатељства, снаже и граде своjе самопоуздању и осећаj припадности заjедници“, рекао jе Сен Ло. Mеђутим, он jе навео да jе потребно обезбедити већи степен подршке школама и наставницима како би се постигло пуно инклузивоно образовање за децу из угрожених група и да би се постигао виши стандард у образовању за ту децу.
Министар Вербић уручио је награде наставницима за примере добре праксе инклузивног образовања.
На округлом столу обратили су се и Владана Јовић, заменица Заштитника грађана, Драгица Павловић Бабић, сарадница Института за психологију, Гордана Цветковић, руководилац Групе за социјалну инклузију Министарства и Бранкица Јанковић, повереница за заштиту равноправности.
Округли сто је организован у оквиру Пројекта „Унапређивање образовања у Србији кроз развој Мреже подршке инклузивном образовању“, који реализује Мрежа инклузивног образовања, Министарство просвете, науке и технолошког развоја у партнерству са Уницеф-ом и СДЦ.