Заједничке акције и пројекти Министарства и УНИЦЕФ-а имају за циљ добробит детета
Министарка просвете проф. др Славица Ђукић Дејановић разговарала је данас са Ређином де Доминикус, регионалном директорком УНИЦЕФ-а за Европу и централну Азију и Дејаном Костадиновом, дректорком канцеларије УНИЦЕФ-а за Србију.
На састанку одржаном у Министарству просвете, министарка Ђукић Дејановић истакла је веома успешну сарадњу са овом организацијом и захвалила на дугогодишњој и плодоносној сарадњи.
Заједничке акције и пројекти које спровоимо имају за циљ добробит детета. Брига о деци, односно стварање квалитетних услова за подршку деци на раном узрасту и њиховим породицама је у најбољем интересу деце и први задатак сваког одговорног друштва и основ његовог напретка. Иницијативе и програми подршке деци и породицама представљају шансу за друштво да унапреди квалитет бриге о деци која живе у неповољним социо-економским околностима и којој је потребна додатна подршка, уз посвећени заједнички рад свих релевантних институција“, навела је министарка.
Она је истакла да је пред нама велики задатак да унапредимо друштвену бригу о менталном здрављу и благостању родитеља и деце у Србији.
Сигурно и подстицајно окружење игра виталну улогу у обликовању менталног здравља током живота. Позитивна искуства у раном детињству, љубав, пажња, сигурност, поштовање и уважавање и подстицајна средина, стварају чврсте темеље за емоционалну стабилност, самопоуздање и способност суочавања са стресом у каснијим годинама за свако дете, родитеља и заједницу“ рекла је министарка.
Представнице УНИЦЕФ-а, истакле су веома успешну сарадњу са Министарством просвете, као и наставак заједничких пројекта у будућности о унапређењу положаја деце и њихових породица, о којима су разговарали. Посебно су указале на значај програма „Позив на акцију“ , реализацију програма „Инклузивно предшколско васпитање и образовање“ и похвалиле „Године узлета“, као посебан програм модерне организације рада у предшколским установама.
Заједнички је констатовано, да даље активности „дигитализација“ и „зелена агенда“, треба да имају одговарајуће место у образовном систему свих узраста.