
У вртићима обезбеђено 11.000 места за малишане
Весна Недељковић, државни секретар у Министарству просвете на завршној конференцији пројекта „Инклузивно предшколско васпитање и образовање“, истакла је да је у претходних шест година, током трајања пројекта, изграђено или реновирано 23 вртића у 22 локалне самоуправе, чиме су капацитети у вртићима проширени за додатних 11.000 места за малишане. Она је најавила и наставак сарадње са Светском банком и значајна улагања у реконструкцију и изградњу основних школа током наредних година.
Овај пројекат реализовало је Министарство просвете у сарадњи са Светском банком, са циљем да се обезбеди већа доступност, квалитет и правичност предшколског васпитања и образовања за сву децу. Наш циљ је стварање система предшколског васпитања и образовања у коме је свако дете препознато, укључено и подржано у свом развоју“, навела је она и додала да је програм „Године узлета“ , који се у реализује у свим вртићима у Србији управо усмерен на њихов правилан развој.
Према њеним речима, током овог пројекта, поред изградње и доградње нових вртића, реновирано је и адаптирано 400 соба у руралним и мање развијеним подручјима. Такође, пружена је подршка за више од 23.000 васпитача, стручних сарадника и директора за примену програма „Године узлета“ , а и створена мрежа ментора који ће и даље пружати стручну подршку установама ради унапређења квалитета рада у вртићима широм земље.
Према њеним речима, 90 установа је добило савремену ИКТ опрему, а у 34 локалне самоуправе спроведени су грант програми усмерени на укључивање деце из социјално угрожених и ромских породица у програме предшколског васпитања и образовања, као и на јачање родитељских вештина.
Ове активности допринеле су у достизању циљева које смо поставили стратешким документима – Стратегијом развоја образовања и васпитања у Републици Србији до 2030. године, као и Стратегијом за социјално укључивање Рома и Ромкиња“, додала је Недељковић.
Пројекат је успешно реализован у сарадњи са Светском банком, кроз пројектне активности у оквиру три компоненте.
Србија је остварила значајан напредак у побољшању квалитета реформи у предшколском васпитању и образовању, истовремено повећавајући стопу уписа. Примена нових Основа програма предшколског васпитања и образовања обезбедила је деци у Србији академско знање и социјалне и емоционалне вештине кроз учење усмерено на дете, засновано на игри и заједничко стварање. Ово је подржано обуком васпитача и информисањем родитеља. Овај пројекат помогао је Србији да негује друштво које цени учење, креативност и инклузивност. Радујемо се даљој сарадњи са Владом Србије на овом трансформативном путу, “ рекла је Бојана Нацева, виши стручњак Светске банке за образовање.
Кроз Пројекат „Инклузивно предшколско васпитање и образовање“, вредан 47 милиона евра, изграђено, обновљено и опремљено је 23 нова вртића у 22 локалне самоуправе и адаптирано 400 соба у руралним и мање развијеним подручјима. На овај начин капацитети у предшколским установама у Србији повећани су за 11.000 места за малишане.
Током пројекта више од 3.800 деце први пут је било укључено у систем предшколског васпитања и образовања кроз полудневни програм или кроз похађање флексибилног програма, више од 5.700 родитеља учествовало је у различитим пројектним активностима, обезбеђено је 10 возила за превоз деце или мобилних тимова, ојачана је сарадња са 159 партнерске институције на локалном нивоу, више од 2.000 очева из осетљивих група учествовало је у пројектним активностима, одржано је шест Сајмова родитељства.
На завршној конференцији Пројекта „Инклузивно предшколско васпитање и образовање“ о разултатима пројекта и њиховом значају говорили су и помоћник министра за високо образовање др Александар Јовић и помоћник министра за предшколско и основно образовање и васпитање др Милан Пашић.