Aktuelnosti
Kako bi osnovne i srednje škole na što bolji način mogle da iskoriste potencijal digitalnih tehnologija za realizaciju nastave i učenja, ali i svih ostalih školskih procesa, potrebna je podrška razvojnom planiranju i osiguranju kvaliteta obrazovanja i vaspitanja u digitalnom segmentu.
Jačanje kapaciteta škola za razvojno planiranje bazira se na sveobuhvatnom pristupu i analitičkom okviru koji posmatra školu u celini kroz oblasti:
- rukovođenje,
- infrastruktura i oprema,
- kontinuirani profesionalni razvoj,
- nastava i učenje,
- vrednovanje i
- digitalna kompetencija učenika.
Planirana je obuhvatnija i unapređena primena školama dostupnog Selfi instrumenata za samovrednovanje digitalnih kapaciteta obrazovne ustanove i sprovođenje spoljašnjeg vrednovanja. Na podacima zasnovan i dobro pripremljen Razvojni plan ustanove predstavlja osnov za sprovođenje konkretnih mera i aktivnosti škole u navedenim oblastima.
Radi dostizanja navedenog cilja u planu je realizacija sledećih aktivnosti:
- Povećanje stepena primene Selfi instrumenta u procesu samovrednovanja digitalnog kapaciteta obrazovne ustanove kroz sprovođenje obuka, realizaciju pilot projekata, istraživanja i organizovanje stručnih događaja;
- Jačanje kapaciteta škola za izradu digitalnog segmenta Razvojnog plana ustanove baziranog na Selfi školskom izveštaju kroz kreiranje obuka i izradu platforme sa materijalima za podršku procesu razvojnog planiranja;
- Uvođenje Evropskog programa „Digitalna škola“ koji omogućava prepoznavanje i označavanje škola koje su lideri u sferi digitalne transformacije – odgovorne primene digitalne tehnologije u cilju unapređenja kako nastave i učenja, tako i svih ostalih školskih procesa.