еСервиси

еСервиси

Услуга еВртић омогућава електронску пријаву за упис деце у предшколске установе. Уместо одласка на шалтере, пријаву можете обавити из свог дома на Порталу еУправа.

Електронско подношење пријаве вршите попуњавањем електронског обрасца на Порталу еУправа, при чему прилагање извода из матичне књиге рођених, уверења о пребивалишту и уверења о запослењу није потребно, јер службеници по службеној дужности прибављају неопходне податке.

Услуга је доступна у свим градовима и општинама у Србији. На Порталу еУправа можете проверити да ли Ваш град/општина нуди ову електронску услугу како би поднели пријаву.

Уколико сте изабрали локацију на Порталу еУправа приказаће вам се само оне предшколске установе које пружају услугу „еВртић“ на тој локацији.

Услуга електронски упис (еУпис) у основну школу доступна је на Порталу еУправа –  будућих ђака првака.

Ова електронска услуга омогућава да родитељи на једноставан начин закажу термин у жељеној основној школи за упис и тестирање детета.

Одласком у основну школу у заказаном термину родитељи завршавају све активности везане за упис, без потребе да доносе иједан папирни документ.

Термин у основној школи може да се закаже преко Портала еУправа или директним контактом са школом путем телефона или мејла.

С обзиром да је систем умрежен, родитељ више не доноси извод из матичне књиге рођених, уверење о похађању предшколског програма, доказ о лекарском прегледу детета и потврду пребивалишта, јер ће сви подаци бити прибављени по службеној дужности електронским путем. Изузетно, у школу је потребно доденети лекарско уверењење, ако је лекарски преглед извршен код приватног лекара.

Услуга електронског заказивање термина за тестирање и упис ученика у први разред биће доступна од 24. марта до 31. маја 2025. године.

Упис деце у први разред основне школе, у складу са заказаним терминима, обавља се у периоду од 1. априла до 31. маја 2025. године.

Портал „Моја средња школа“ је специјализовани портал за упис у средње школе.

На овом порталу родитељи и ученици на једном месту могу да добију све информације и заврше све процедуре у вези  завршног испита у основној школи и уписа у средњу школу.

Портал „Моја средња школа“ обједињује функционалности које су у претходном периоду могле бити примењене приступањем различитим веб-местима.

На порталу „Моја средња школа“ доступне су следеће функционалности:

  • подношење електронске пријаве за полагање пријемних испита;
  • подношење приговора на резултате завршног испита;
  • подношење електронске листе жеља;
  • подношење електронске пријаве за упис у средњу школу.

Да би успешно реализовао наведене функционалности родитељ/други законски заступник ученика мора да има налог на порталу МојесДневник.

Порталу „Моја средња школа“ родитељ/други законски заступник ученика може да приступи користећи креденцијале за МојесДневник или креднецијале са портала за електронску идентификацију – eID.gov.rs

Наведене електронске услуге доступне су родитељима/другим законским заступницима ученика у складу са Календаром активности везаних за спровођење завршног испита на крају основног образовања и васпитања за текућу и наредну школску годину.

есДневник (скраћеница од „електронски систем Дневник“) je софтверско решење за вођење педагошке евиденције (оцене, изостанци, васпитно-дисциплинске мере, похвале, награде, итд.) и документације о ученику од стане образовне установе. есДневник је заменио папирни дневник тако да се документација у образовном систему Републике Србије сада води у електронском облику.

ЕсДневник омогућава објективније и ефикасније вођење евиденције о образовно-васпитном раду ученика. есДневник скраћује наставницима време администрације, наставник види само оцене за свој предмет и не може да упише неколико оцена одједном. Систем обезбеђује да се поштује законско ограничење да ученик не може да буде питан из више од два предмета дневно.

Коришћење есДневника утицало је на смањење броја жалби на оцене као и на број изостанака јер систем шаље аларм разредном старешини, родитељу и школи када се ученик приближи одређеном броју изостанака. Родитељима или другим законским заступницима ученика есДневник омогућава индивидуални  увид у евиденције о ученику.

Родитељи и други законски заступници ученика могу путем интернета да виде само оцене свог детета. Свим родитељима или другим законским заступницима ученика у школама које воде евиденције кроз есДневник омогућен је приступ порталу Мој есДневник, а налоге за приступ порталу издају школе.

Једиствени информациони систем просвете – ЈИСП представља основу за модернизацију управљања, доношење одлука на основу информација у циљу обезбеђивања квалитетног и ефикасног система образовања и васпитања уз рационализацију финансирања и смањење административног оптерећења свих запослених у систему образовања и васпитања. Јединствени информаациони систем обухвата интеграцију са Централним регистром обавезног социјалног осигурања, што омогућава праћење свршених ученика и студената на тржишту рада. Анаизе настале на основу података добијених из овог система допринеће креирању обазовних политика на основу потреба тржишта рада.

Јединствени информациони систем просвете успоставља и њиме управља Министарство просвете науке и технолошког развоја. Министарство обезбеђује услове за безбедност и сигурност техничке опреме и софтвера, као и потребне ресурсе за функционисање ЈИСП-а. Техничку подршку за послове Министарству пружа Канцеларија за информационе технологије и електронску управу. Канцеларија послове  обавља у складу са законом којима се уређује заштита података о личности и дужна је да као тајну чува све податке које сазна током обављања тих послова, осим ако је другачије прописано.

Министарство обезбеђује и техничке услове у установама за безбедан, сигуран, заштићен, аутентификован и ауторизован приступ ЈИСП-у.

У оквиру ЈИСП-а Министарство води регистре:

  • установа и акредитованих високошколских установа;
  • акредитованих студијских програма;
  • запослених у установама и високошколским установама;
  • деце, ученика, одраслих и студената

Увођење овог Јединственог информационог система просвете ЈИСП, између осталог, подразумева да сваки ученик у Србији добије свој јединствени информациони број – ЈОБ.

Једном додељен ЈОБ пратиће дете, ученика и студента кроз целокупно школовање, од предшколских установа до факултета, и користиће се у установама како би се у ЈИСП уписали законом предвиђени подаци – нпр, остварени успех, ниво образовања, шифре квалификација, језик на којем су завршени претходни нивои образовања и васпитања, установа, група, разред и одељење у који је уписан, врста и трајање програма образовања, језик на коме се изводи образовно-васпитни рад, матерњи језик, национална припадност (изјашњавање о националној припадности није обавезно), изборни програми, образовање по индивидуалном образовном плану, оцене, положени испити, похвале и награде освојене током образовања, изостанци, владање и издате јавне исправе

JOB и подаци о ученицима се користе искључиво за праћење система и нико, осим родитеља и школе, неће имати могућност увида у било који појединачни податак ученика.

Подаци ће се користити само за аутоматизовану израду извештаја о систему и у њима неће бити видљив ниједан податак о било којем поједином ученику, ни име, ни ЈМБГ.

Управо овај број омогућава да се одвоје подаци који директно идентификују ученика, попут имена и ЈМБГ, од свих осталих података који се сакупљају у ЈИСП-у, а који не могу идентификовати ученика. Овај број зато представља додатни механизам за заштиту података о личности, поред свих техничких, кадровских и организационих мера које се примењују.

Националну платформу „Чувам те“ успоставила је Влада Републике Србије априла 2021. године у циљу јачања интерсекторске сарадње и ефикаснијег деловања надлежних система у ситуацијама вршњачког насиља и насиља над децом. 

Имајући у виду сложеност феномена вршњачког и насиља над децом, као и неопходност синхронизованог и координисаног деловања свих надлежних система, део Платформе су, поред Министарства просвете, и следеће надлежне институције: Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања, Министарство за бригу о породици и демографију, Министарство унутрашњих послова, Министарство здравља, Министарство информисања и телекомуникација, Министарство правде и Републичко јавно тужилаштво.

У складу са законском регулативом у области заштите од насиља и дискриминације у систему образовања, школе су у обавези да о ситуацијама насиља првог и другог нивоа и предузетим мерама и активностима воде евиденцију користећи Националну платформу „Чувам те“. За трећи ниво насиља и злостављања, путем Платформе, образовне установе подносе пријаву надлежним органима, организацијама и службама.

Такође путем Националне платформе „Чувам те“ омогућено је да сваки грађанин може пријавити насиље или дискриминацију који укључује децу.

На платформи „Чувам те“ налази се 20 обука и више од 400 информативно-едукативних садржаја у области превенције насиља и дискриминације који су доступни широј јавности, запосленима у школама, родитељима и ученицима.

Апликација Превенција трговине људима – листa индикатора за прелиминарну идентификацију жртава трговине људима за систем образовања израђена је са циљем пружања додатне подршке запосленима у примени индикатора за прелиминарну идентификацију жртава трговине људима у систему образовања.

Апликација омогућава примену и процену индикатора онлајн. Након извршене процене, односно након идентификовања индикатора за конкретног ученика/цу у односу на целокупну листу, програм као резултат процене даје конкретне смернице за даље поступање запослених у школи и/или обавештавање спољашње мреже заштите, пре свега Центра за заштиту од трговине људима, систем социјалне заштите, полицију и тужилаштво.

У складу са  националним стратешким програмом Владе за развој дигиталних вештина становништва, са циљем коришћења потенцијала савремених информационо-комуникационих технологија у правцу подизања квалитета живота свих грађана, Министарство просвете је израдило Портал за пријаву за ученичке и студентске стипендије и кредите.

Портал је у употреби од школске 2024/2025.години и у  првој години употребе систем поједностављује подношење и обраду захтева за ученичке и студентске стипендије и кредите, док ће у наредним годинама бити развијан како би се поступак потпуно дигитализовао, смањили административни трошкови, употреба папирних докумената и омогућило праћење и од стране Министарства и од стране стипендиста.

Интегрисани финасијски информациони систем у просвети – ИФИСуП је веб-апликација коју користе индиректни корисника буџета Mинистарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије – установе образовања и ученичког и студентског стандарда.

Корисницима веб-апликације омогућен је унос плана буџета, праћење извршења и одговарајући извештаји, док се кроз САП апликацију ажурирају шифарници, срачунава извршење буџета, омогућава извештавање на различитим нивоима и друге функционалности.

 

Loading