
Kako su studenti brendirali Srbiju
Ekipa studenata Nanjang tehnološkog Univerziteta iz Singapura pobednik je svetskog takmičenja u rešavanju poslovnih problema, koji je organizovao Fakultet organizacionih nauka u Beogradu. Umesto kompanija, zadatak je ovaj put zadala Vlada Srbije – Brendiranje Srbije kao poslovne i turističke destinacije.
Srbija onako kako je vide strani studenti. Najbolja rešenja ponudili su akademci iz Azije i osvojili prava tri mesta. Takmičilo se šesnaest timova sa svih kontinenata.“Verujemo da je najbolje rešenje za Srbiju da se fokusira i identifikuje kapitalne industrijske grane, visokog nivoa, a to smo uspeli da prezentujemo u našem rešenju“, kažu iz Nanjang tehničkog univerziteta u Singapuru.
Osvajači drugog mesta na takmičenju, Univerzitet Tamasat sa Tajlanda, navode da nikada do sada nisu bili u Srbiji.“Ovde je za nas bilo jedno prijateno iznenađenje. Nije nam bilo poznat grad, ali kada smo ga upoznali, ljude, kulturu, ishranu, zaista smo videli vašu zemlju kao pravu evropsku“, ističu sa Univerziteta Tamasat.
U sastavu trećeplasirane ekipe, Nacionalnog unverziteta u Singapuru, je i najbolji prezenter.“Najbitniji je timski rad, jer su mi članovi tima mnogo pomogli da na najbolji način predstavim naše ideje“, kaže najbolji prezenter Stefani Lam.
Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević ističe da je žiri bio izuzetno oduševljen kada je u pitanju brendiranje Srbije, naročito u delu turizma.“Bilo je mnogo dobrih rešenja koja su strani studenti mnogo bolje videli nego mi odavde“, rekao je ministar.
Rešenja su primenljiva u praksi, kaže žiri.“Ono što je jako važno je da smo dobili mnogo korisnih ideja kako da budemo bolji i kako da se brendira Srbije prema eksternoj javnosti odnosno prema svetu“, smatra direktor takmičenja prof. Vesna Damnjanović.
I tu se posao ne završava – za dve nedelje pobednički tim će sa našim akademcima raditi na praktičnoj primeni ideja koje su izložili. Jer i samo nadmetanje postalo je prepoznatljiv brend na mapi studentskih takmičenja.