Креирана Национална онлајн база лекција за дуалне образовне профиле
На ванредној седници Комисије за развој и спровођење дуалног образовања у марту 2020. године донета је одлука о оснивању тима који ће координирати снимање лекција за дуално образовање. Главни задатак овог тима био је да се ученицима у дуалним образовним профилима на адекватан начин обезбеди могућност наставка квалитетног образовања и у ситуацији ванредног стања, што је и испуњено кроз укључивање великог броја школа и компанија за снимање потребног видео-материјала, односно тема за учење кроз рад. Интензивним активностима у виду припреме видео-материјала и емитовањем тих материјала на порталу РТС Планета, омогућено је ученицима у дуалном образовању да добију важна сазнања у вези са учењем кроз рад у условима када је било немогуће остварити непосредно одлажење у компаније и учење кроз рад у просторијама компанија.
Тим за дуално образовање је наставио своје активности и после укидања ванредног стања, у циљу припрема за прво полугодиште 2020/2021 школске године. Наставни материјали за дуално образовање су снимани у 33 школе. На позив школа одазвао се и значајан број компанија које иначе сарађују са школама у реализацији учења кроз рад. Укључивање компанија у снимање видео материјала за наставу на даљину представља резултат дугогодишње и успешне сарадње школа и компанија у реализацији стручног образовања.
Наставни садржаји за дуалне образовне профиле су снимани у школском контексту, у опремљеним учионицама-радионицама у тренинг центрима који су подржани и мапирани од стране Владе РС, као и у неким компанијама које образују значајан број ученика дуалних образовних профила. Компаније које послују у Србији су показале висок ниво друштвене одговорности и одазвале се позиву Сектора за дуално образовање и васпитање и директора школа како би у својим просторијама уз лиценциране инструкторе било реализовано снимање наставе за теме учења кроз рад.
Онлајн база садржи 764 лекције, а у будућности је планирана и њена дигитализација ради што боље доступности садржаја.
Погледајте: