
Министар Станковић представио Националну читанку за трећи и четврти разред основне школе „ Корени и крила“
Национална читанка представља не само важан део у процесу стицања знања ученика, већ има и дубљи смисао изградње националне свести и савременог контекста национално-образовног идентитета српског народа”, казао је министар просвете проф. др Дејан Вук Станковић данас на представљању Националне читанке „Kорени и крила” за трећи и четврти разред основне школе у ОШ “Милан Илић Чича” која је највећа школа у Аранђеловцу.
Национална читанка је обавезно наставно средство, која кроз пажљиво одабране садржаје подстиче развој националног идентитета, културе, језичке писмености и осећаја припадности код ученика. Ученици читанку добијају бесплатно.
Почела је дистрибуција националне читанке у издању „Завода за уџбенике“ широм школа по Србији, а међу првима добили су је управо ђаци ове основне школе у Аранђеловцу која броји скоро 1.000 ученика .
Ова национална читанка „Kорени и крила“ обухвата садржаје из предмета српски језик, односно српски језик и књижевност, природа и друштво, музичка и ликовна култура, а трудили смо се да покријемо све што утиче на формирање националне свести о народу из кога потичете. Циљ ове читанке је да вас подстакне да самостално размишљате и истражујете, али и да знате ко сте. Нажалост, живимо у свету у коме национални идентитет ишчезава и ово је наш први одговор на те лоше трендове, али не и последњи јер након овога следе и национални уџбеници. Планирано је да национална читанка у будућности обухвати све разреде основних и средњих школа. Школе су пре свега места стицања знања и образовања, као и место формирања врлина и облика социјалне одговорности, али и љубави према отаџбини. Срећно учење“, поручио је министар Станковић ученицима одељења 3/4 Основне школе „Милан Илић Чича” који су данас први пут користили националну читанку у настави.
Министар је подсетио да је план да буде укупно четири националне читанке. Осим две које су већ завршене (за први и други разред и трећи и четврти), биће урађене још две читанке – за други циклус образовања (од петог до осмог разреда) и за ученике средњих школа.
Националну читанку, у основи видим као прелазно решење док не добијемо националне уџбенике. Kада читав посао око националних уџбеника буде завршен, национална читанка може остати помоћно средство у настави, а свакако ће се користити и у допунским школама на српском језику за нашу децу у иностранству“ казао је Станковић.