Министар Вербић са представницима Уније послодаваца о плану уписа у средње школе
Министар просвете, науке и технолошког развоја др Срђан Вербић изјавио је данас на састанку са представницима Уније послодаваца да Министарство ради на промени плана уписа у средње школе, како би се систем образовања ускладио са потребама тржишта рада, што подразумева смањење броја места у средњим школама. „Ми не желимо да се догађа оно што и претходних година, да послодавци нису информисани о томе какав је план уписа и какав је маханизам уписа“, рекао је министар Вербић.
„ Смањићемо број места у средњим школама у односу на претходне године, јер не можемо више да издржимо да школујемо ученике за нешто што не треба тржишту рада или за нешто што не омогућава квалитетан завршетак школовања“ рекао је министар Вербић Министар је најавио могућност иувођења прага знања за упис у четворогодишње средње школе и мањи број места у најпопуларнијим школама, у циљу афирмисања средњих стручних школа и усклађивања са потребама тржишта рада.
Министар Вербић је казао да промена плана уписа у средње школе, подразумева јачање квалитета у гимназијама и повећање броја места у занатским школама. „Желимо да појачамо квалитет рада у гиманзијама, у складу са Стретегијом развоја образовања, али је јако важно и да повећамо број места на занатским профилима у средњим школама. Имамо школе које су превише популарне и у њима је превелика гужва, док многе друге школе остају са полупразним одељењима. Профили се, гасе јер за њих нема ученика. Ми то више не можемо да дозволимо. Потребан нам је економичнији систем у коме ће одељења која предвидимо заиста бити попуњена, уз бољи квалитет рада“, рекао је министар Вербић.
Председник Уније послодаваца Небојша Атанацковић рекао је да та асоцијација жели да утиче на промену политике школовања кадрова. „Имамо и примедбе али треба даље заједнички да радимо, у интересу послодаваца и државе и целини“, поручио је Атанацковић.
Осим о усклађивању система образовања са потребама тржишта рада, на састанку са представницима Уније послодаваца разговарало се и о положају приватних образовних установа.