На Универзитету у Крагујевцу нови мастер програм – Развој компјутерских игара
Настава за студенте на првом од два Мастер 4.0 програма посвећена развоју видео игара почела је на Универзитету у Крагујевцу, док би нови мастер програм „Уметност и дизајн видео-игара“ на Универзитету уметности у Београду требало да почне у јануару 2021. године.
Пројекат су покренули Министарство просвете, науке и технолошког развоја и Иницијатива Дигитална Србија.
Нови мастер програм „Развој компјутерских игара“ од 4. децембра на Универзитету у Крагујевцу похађа 25 студената, а због епидемиолошке ситуације настава се на свим предметима, за сада, одржава онлајн. Студенти су имали прилику да се упознају са 3Д моделовањем, односно са оним што ће бити предмет тих предавања, као и са задацима који их чекају на предмету Елементи визуелног концепта. У првом семестру, који подразумева шест обавезних предмета, студенти ће имати прилику да се упознају и са Принципима звука и музике у компјутерским играма, као и са Дигиталном анимацијом.
Конкурс за упис на једноипогодишње мастер академске студије на Универзитету у Крагујевцу расписан је 11. новембра 2020. године, и то за 15 буџетских места, пет стипендија Иницијативе Дигитална Србија, пет стипендија Универзитета у Крагујевцу и 10 места за самофинасирајуће студенте.
Програм је окупио предаваче са Факултета инжењерских наука, Филолошко-уметничког факултета, Института за информационе технологије и Природно-математичког факултета, али и предаваче из иностранства и представнике софтверских компанија међу којима су Трилатерал (3Lateral), Плејрикс РС (Playrix RS) и Убисофт (Ubisoft), као и Стеинбејс институт (Steinbeis institut), Комтрејд дигитал сервисис (Comtrade Digital Services) и Проптер (Propter). Програм подразумева обавезну стручну праксу од најмање осам недеља у некој од укључених компанија.
Ректор Универзитета у Крагујевцу проф. др Ненад Филиповић изјавио је да се нада се да ће ова високошколска установа, заједно са свим сарадницима на новом мастер програму, оправдати поверење полазника мастер студија и отворити им пут ка највишим научноистраживачким дометима из области гејминга као врло атрактивне и константно растуће гране привреде.