ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Наставници ће допринети квалитету образовања

Министар просвете, науке и технолошког развоја др Срђан Вербић отварајући скупу посвећеном унапређивању квалитета образовног система Републике Србије, кроз спољашње вредновање рада школа и њиховом хоризонталном повезивању, , нагласио да највећи потенцијал за унапређење имају наставници.

„Нећемо поправљати образовање уназад, али ми размишљамо како ће бити за пет или десет година. Сада га поправљамо и највећи потенцијал за то имамо у наставницима. Ако дамо прилику наставницима да покажу шта знају то ће допринети квалитету образовања“, рекао је министар Вербић. Он је додао и да не постоји бољи начин учења од хоризонталног учења, односно када колеге наставници размењују искуства.

Скуп је организован како би се школе које су на спољашњем вредновању оцењене високом оценом „умрежиле“ са школама које су слабије оцењене ради сарадње и јачања њихових капацитета.

Према речима директора Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања др Бранислава Ранђеловића, добра школа је она која обезбеђује све услове за квалитетно спровођење наставе и да кроз заједничку сарадњу можемо да помогнемо оним школама у којима квалитет није какав би требало да буде.

Експерткиња Уницефа за образовање Тања Ранковић представила је пројекат и навела је да је циљ пројекта да допринесе побољшању квалитета кроз размену искуства.

„Данашња обука ће помоћи да сва деца без обзира на припадност имају право на квалитетно образовање“, рекла је Ранковић.

Директорка Центра за образовне политике Јасминка Чекић-Марковић указала је на то да је заједнички рад и дељење искустава најбољи рецепт за успех.

Пројекат „Унапређивања квалитета образовног система Републике Србије кроз унапређивање ефективности система спољашњг вредновања рада школа и развој хоризонталног учења између школа“ спроводе Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања и Центар за образовне политике, уз подршку УНИЦЕФ-а и Министарства просвете, науке и технолошког развоја.

Loading