Нове технологије у образовању
Сајам „Нове технологије у образовању“ почео је у Belexpocentru у Београду и трајаће до 11. фебруара, а посетиоцима ће се представити 40 излагача и 180 предавача.
У оквиру сајма одржана је конференција на којој су учествовали представници министарстава просвете и образовања Србије, Црне Горе, Босне и Херцеговине и Македоније, Британског савета и амбасадор Велике Британије Денис Киф.
Државна секретарка Министарства просвете, науке и технолошког развоја Гордана Предић истакла је да су овакве конференције прилика да се размене искуства са колегама из региона, те да се види где је наша земља када је у питању дигитално образовање. Она је појаснила да је Министарство почело са реализацијом електронског дневника, али и да су свесни да пуно тога треба да се уради када је у питању дигитализација школа. Како каже, на томе ће се у наредном периоду радити са Министарством телекомуникација, а од великог значаја је и увођење информатике као обавезног предмета од петог разреда које ће стартовати од наредне школске године. „Свесни смо да без дигиталних вештина и описмењавања не можемо да напредујемо. У наредном периоду сасвим сигурно ћемо велике снаге усмерити ка описмењавању у технолошком погледу“, нагласила је Предић.
Тренутно је у 50 градова Србије више од 1.200 школа опремљено са 30.000 рачунара, а циљ је да све школе добију бесплатан интернет и стална едукација наставника, рекао је Сава Савић, помоћник министра трговине, туризма, телекомуникација.
Директорка Бритaнског савета Клер Сирс каже да је конференција први пут организована пре четири године, да је временом догађај омасовљен тако да је ове године регистровано око 7.000 посетилаца – учитеља, наставника, професора, директора школе, родитеља, 40 излагача и 180 говорника. Амбасадор Киф истакао је да у Великој Британији постоји дигитални јаз, да око 12 милиона одраслих не поседује основне дигиталне вештине, а око шест милиона људи никада није користило интернет. „Овај дигитални јаз нас кошта више од 63 милиона фунти годишње“, рекао је Киф и додао да су због тога већ предузели читав низ мера, као што је увођење новог, иновативног наставног плана и програма којим се ученицима од пете године живота уводи алгоритамски начин размишљања.