ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Округли сто „Осигурање квалитета у тренинг центрима,  модел установама и центрима изврсности“

У оквиру рада Националне референтне тачке за квалитет стручног образовања и обуке, у организацији Министарства просвете и Агенције за квалификације у Ужицу је 2. до 3. октобра одржан Округли сто „Осигурање квалитета у тренинг центрима,  модел установама и центрима изврсности“.

Скуп је одржан у оквиру Пројекта  ,,Национална референтна тачка Србија 2 – стручно образовање и обука за будућност (VET4F), уз суфинансирање Европске уније.

Округли сто је окупио око 60 учесника међу којима су били чланови Радне групе Пројекта, представници свих националних институција задужених за питања развоја и квалитета стручног образовања и обуке, представници школске управе Ужице, заједница стручних школа као и представници стручних школа које су у поступку прерастања у тренинг центре, модел установе или пак учествују у европском пројекту  ,,Развој центара стручне изврсности“ (Centers of Vocational excellence – CoVE).

Циљ је био да се на једном месту окупе сви актери који су одговорни за унапређење квалитета рада стручних школа и да се размене искустава добре и иновативне праксе, али и да се ова тема сагледа из угла школа које су  већ стекле или су у процесу стицања статуса Тренинг центра односно Модел установе.

Представници из четири стручне школе одржали су презентације тему „Шта је иновативно у нашем раду у последње две школске године и на који начин бринемо о квалитету нашег рада?“.

Техничка школа из Ваљева и Техничка школа из Власотинца, стекле су статус  Тренинг центара, Техничка школа из Ужица као Модел установа и Ваздухопловна академија која има статус Тренинг центра за област ваздухопловства и учествује у пројекту развој центара изврсности на европском нивоу.

На скупу су представљени и резултати истраживања чији је циљ био процена тренутног нивоа примене појединих стандарда и индикатора садржаних у Европском оквиру осигурања квалитета стручног образовања и обуке.

Поред тога представљена је методологије за увођење и примену модела сарадничког учења у образовну праксу наших стручних школа, коју су израдили стручњаци Центра за образовне политике. Сарадничко учење један је од најважнијих метода размене искустава и унапређења постојећих пракси који се примењује у оквиру мреже Националних референтних тачака за квалитет стручног образовања и обуке, на нивоу европске уније. Током протеклог месеца представници наших институција – Министарства просвете и Завода за унапређивање образовања и васпитања,  по први пут су учествовали као чланови међународног експертског тима чији је задатак био сагледавање тренутне праксе и пружање саветодавне помоћи  колегама из Летоније.

Развојем Националне методологије сарадничког учења, Министарство просвете ће ову веома корисну методу учења у будућности примењивати у оквиру нашег образовног система како на националном, стратешком нивоу тако и на нивоу појединих стручних школа.

Радован Живковић, руководилац групе за стручно образовање и васпитање, сумирајући резултате дводневног рада, истакао је да јачање квалитета рада стручних школа мора остати високо на агенди приоритета Министарства просвете, како би се осигурало да квалитетна, обучена и иновативна радна снага, која се данас образује у нашим стручним школама, буде ослонац развоја наше економије, магнет за привлачења страних инвестиција и раст конкурентности Србије на Балкану, али и шире у Европи.

Loading