Актуелности

Статус стипендисте мирује уколико се запосле или ангажују у раду здравствених установа у периоду ванредног стања

Министарство просвете науке и технолошког развоја донело је одлуку да стипендистима Министарства – студентима докторских академских студија укључених у рад акредитованих научноистраживачких организација по Програму подстицања и стипендирања младих и надарених за научноистраживачки рад, мирује статус стипендисте уколико се услед потреба државе запосле или ангажују у раду здравствених установа у периоду ванредног стања. Захтев за…

Сазнај више

Формиран тим који треба да омогући да настава у области дуалног образовања буде доступна онлајн

Комисијa за развој и спровођење дуалног образовања формирала је тим који треба да омогући да се током ванредног стања  настава у области дуалног образовања прати на даљину, односно он лајн. Седницу Комисије сазвала је помоћник министра за дуално образовање Габријела Грујић, а чланови тима су директори средњих стручних школа из Београда, Ваљева, Власотинца, Крагујевца, Ужица,…

Сазнај више

Предшколско васпитање и образовање у време епидемије COVID-19

У контексту актуелног ванредног стања и континуираних напора Владе Републике Србије да се координисаним спровођењем свеобухватних превентивних мера што је могуће више спречи даље ширење вируса COVID-19, у ситуацији прекида редовног рада предшколских установа, Министарство просвете, науке и технолошког развоја у сарадњи са партнерским институцијама, организацијама и струковним удружењима пружа подршку мобилисању/активирању свих расположивих ресурса…

Сазнај више

СОС телефонска линија 0800-200-201 за психосоцијалну подршку запосленима у просвети, родитељима и ученицима

Од данас,  23. марта 2020. године почиње са радом СОС телефонска линија 0800-200-201 за психосоцијалну подршку запосленима у просвети, родитељима и ученицима. Министарство просвете, науке и технолошког развоја је због настале ситуације извршило пренамену СОС линије, а  ова линија је у редовним условима имала функцију пријаве насиља у школама и подршку ученицима, а сада је…

Сазнај више

Подржимо аплаузом просветне раднике

Министарство просвете, науке и технолошког развоја позива грађане Републике Србије да вечерас у 21 час аплаузом подрже просветне раднике и процес учења на даљину. Министарство просвете, науке и технолошког развоја је од уторка 17. марта 2020. године организовало наставу, односно, учења на даљину за ученике основних школа у Србији, а потом и наставу за ученике…

Сазнај више

Настава на програму РТС 2 и РТС 3

Од понедељка 23.03.2020. почиње приказивање наставе и на програму РТС 2. Сви наставни садржаји, у складу са програмом наставе, приказиваће се према претходно утврђеном распореду. Ученици од првог до седмог разреда имаће дневно по три часа, док ће ученици осмог разреда имати четири часа. Настава за ученике првог циклуса основног образовања и васпитања (I-IV разреда) биће…

Сазнај више

Министарство формирало Радну групу за прикупљање научних информација које се односе на КОВИД-19

Министарство просвете, науке и технолошког развоја донело је одлуку да формира Радну групу за прикупљање научних информација које се односе на КОВИД-19.   Задатак Радне групе је да анализира најрелевантније научне радове, као и најновије поуздане податке из кредибилних научних извора који се односе на ток и∕или резултате истраживања у вези са КОВИД −19, и да…

Сазнај више

Посебан оперативни план Министарства просвете, науке и технолошког развоја за наставу на језицима националних мањина

Министарство просвете, науке и технолошког развоја припремило је посебан оперативни план за реализацију наставе на језицима националних мањина како би ученици припадници националних мањина оставрили право на образовање на матерњем језику, у ситуацији када је због епидемиолошке ситуације обустављен непосредни наставни рад у свим основним и средњим школама у Републици Србији. У школама широм Републике…

Сазнај више

Важно је да наставници током наставе на даљину бележе запажања о напредовању ученика

Важно је да наставници структурирају своју педагошку документацију о праћењу ученика како би у континуитету могли да бележе релевантна запажања о њиховом напредовању у учењу. То се односи на податке о образовном напретку у односу на исходе учења, запажања о залагању ученика, као и на препоруке за даље учење.  Запажања о напредовању у учењу наставници…

Сазнај више

Оцењивање и праћење напредовања ученика током учења на даљину

Оцењивање ученика регулисано је Законом о основама система образовања и васпитања и правилницима који прописују две врсте оцењивања: сумативно и формативно. Сумативно и формативно оцењивање су део јединственог процеса, а у образовној пракси, до сада је тежиште било на сумативном оцењивању, најчешће бројчаном. У насталим околностима остваривања наставе на даљину, праћење и оцењивање ученика, подразумева…

Сазнај више
Loading