Пашић: Циљ у време пандемије је очување здравља и континуитета учења
Брига за здравље и безбедност деце, запослених и родитеља, заједно са активностима предшколских установа које подржавају радост игре и учења, осећање заједништва и припадности, остаје значајан изазов и примарни циљ и у време пандемије вируса Ковид 19, рекао је помоћник министра просвете, науке и технолошког развоја за предшколско и основно образовање Милан Пашић на онлајн међународној конференцији Савремени изазови вртића „Вртић 21. века“.
Пашић је оценио да су запослени и овог пута показали завидан ниво професионализма, одговорности и спремности да својим ангажовањем дају важан допринос заједничким напорима у борби против епидемије.
Данашња конференција је прилика за размену искустава и знања међу домаћим и иностраним стручњацима и право место за стварање конструктивних идеја и планова за будућу сарадњу и рад на унапређивању предшколског васпитања и образовања“, додао је Пашић.
Министарство просвете, науке и технолошког развоја, како је навео, континуирано, у сарадњи са различитим актерима, ради на стварању услова за унапређивање доступности, праведности и квалитета предшколског васпитања и образовања.
Он је рекао да се спроводе интензивне активности на доношењу нове Стратегије развоја образовања у Србији до 2030. године, након одржане јавне расправе.
Важан реформски импулс у делатности предшколског васпитања и образовања представља, како је рекао и увођење нове програмске концепције – „Године узлета“.
Нове Основе програма предшколског васпитања и образовања уводе се сукцесивно, у периоду од 1.септембра 2019. године до 1.09.2022. године, уз обезбеђивање стручне подршке предшколским установама кроз реализацију пројекта инклузивног предшколског васпитања и образовања“, додао је Пашић.
Нагласио је и да се значајни напори улажу се и у циљу остваривања комплементарног деловања различитих видова подршке систему, кроз реализацију актуелних пројеката и иницијатива којима се омогућава – додатно опремање предшколских установа, као и стручну подршку запосленима у предшколским установама, јединицама локалне самоуправе, заводима – да развијају квалитетне политике и праксе предшколског васпитања и образовања.