ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Реаговање образовно-васпитног система у кризним ситуацијама

Министар просвете, науке и технолошког развоја др Срђан Вербић у уводом обраћању на конференцији „Реаговање образовно-васпитног система у кризним ситуацијама“, истакао је да је приоритет Министарства осигурање безбедне и подстицајне средине за раст и развој деце и ученика. Он је навео „да ћемо заједничким напорима и улагањем допринети сигурном и безбедном окружењу за одрастање наше деце“.

„Министарство је као основу за то, донело законска и подзаконска акта која недвосмислено забрањују насиље и дискриминацију, дефинишу одговорности директора, наставника и одељенског старешине у овом домену и прописују процедуру за реаговање у ситуацијама насиља“, навео је министар Вербић, додајући да је потребан не само интензиван рад свих на превенцији, већ и одговорно реаговање када се насиље догоди. Он је рекао да је Министарство, да би

ојачало системски одговор на појаву насиља, основало Јединицу за превенцију насиља уз стручну и финансијску помоћ УНИЦЕФ-а, партнера у области превенције насиља и заштите дечијих права и да је обучено више од 1300 запослених у просвети за реаговање у кризним ситуацијама.

Он је подсетио да је издат је Приручник „Психолошке кризне интервенције у образовно-васпитним установама“, који су добили сви учесници Конференције, а који је намењен свим школама како би био још један од ресурса на које се могу ослонити када се овакве ситуације догоде.

Министар Вербић се захвалио ГИЗ-у, дугогодишњем партнеру Министарства у различитим областима важним за развој образовања који подржава рад на заштити деце од насиља, злостављања и занемаривања, као и свима који се посвећено и професионално суочавају са различитим изазовима у раду са ученицима.

Представник немачке организације за међународну сарадњу – ГИЗ Оливер Каинрад прецизирао је да обучено 1.320 професионалаца у образовном систему, међу којима су наставници, како да реагују када се криза у школи појави и објаснио да је „криза догађај који изузетно утиче на учеснике и сведоке догађаја и може да доведе до парализације рада те образовне институције“.

Према његовим речима, од изузетне је важности и рад на очувању менталног здравља, што је превентивни програм, који постаје интервентан када се појави криза. Као пример навео је реаговање током мајских поплава. На конференцији су говорили и Биљана Лајовић из Јединице за превенцију насиља, а резултате пројекта представила је проф. др Јелена Влајковић.

На конференцији су учествовали и представници Министарства просвјете Црне Горе и Министарства просвјете и културе Републике Српске.

Loading