Ружић: Ресурсни центри као додатна подршка инклузивном образовању
Први потпредседник Владе и министар просвете, науке и технолошког развоја Бранко Ружић донео је одлуку о оснивању девет ресурсних центара у Србији, као потпуно нових организационих јединица у образовном систему. Статус ресурсног центра стекле су школе које остваруjу изузетне резултате у реализацији инклузивног образовања и васпитања деце из осетљивих група -деце са сметњама у развоју и инвалидитетом, деце миграната или из маргинализованих породица.
Иако је било планирано да у почетку имамо три ресурсна центра, успели смо да формирамо девет. Ресурсни центри окупиће стручњаке различитих профила, који имају искуство у раду са децом и ученицима са сметњама у развоју. Они ће пружати додатну подршку деци, ученицима и њиховим родитељима, а и обучавати запослене у школама за индивидуализовани приступ образовању – рекао је Ружић.
Ресурсни центри, према његовим речима, имаће посебну улогу када је реч о примени асистивних технологија којима се унапређује и олакшава учење и напредовање ученика са сметњама у развоју и њихово учешће у школским и вршњачким активностима.
Министарство ће у наредном периоду имати интензивну сарадњу са ресурс центрима како би деци, ученицима, родитељима и наставницима била доступна подршка.
Статус ресурсног центра стекле се следеће школе:
- Основа школа за образовање ученика са сметњама у развоју „Миодраг Б. Матић“, Ужице;
- Основна школа „Бранко Пешић“, Земун;
- Основна школа „6.октобар“, Кикинда;
- Школа за основно и средње образовање “Мара Мандић“ ,Панчево;
- Школа за основно и средње образовање „Милан Петровић“ са домом ученика, Нови Сад;
- Школа за основно и средње образовање са домом „Вук Караџић“ , Сомбор;
- Школа за ученике оштећеног вида „Вељко Рамадановић“, Земун;
- Школа за основно и средње образовање „Вукашин Марковић“, Крагујевац;
- Школа са домом за ученике оштећеног слуха и говора „11. мај“, Јагодина.