Шарчевић: Дуално образовање посебна шанса за омладину
На међународној конференцији о стручном образовању и обукама, министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић, говорећи о дуалном образовању, поручио је на омладини Србије да „схвати да је ово њихова посебна шанса“. „Желео бих да колеге које раде у школама не доживео промене као атак на њиховиу структуру и статус. Напротив, они могу бити пионири нечег новог јер имају реаволуционарну улогу у реформи образовања тако да у овоме треба да виде бољитак ствог стандарда и статуса у установи“, рекао је Шарчевић.
Министар је рекао да ће се основне поруке слати ученицима и њиховим породицама, те да је ово добар пут за рано сазревање младих људи и стицање свог статуса у друштву који за сада немају.
„Дужни смо да објаснимо родитељима да производна пракса и оно што се до сада дешавало у школским радионицама не прати данашњи технолошки развој привреде и потребе друштва а улога школе и фирме је да обавести јавност да је то пут ка бољем стандарду и бољем животу свих грађана“, закључио је министар и додао да „из оваквог модела школовања, неко може наставити добре студије и буде оно што је пожелео у својој каријери“.
Немачки амбасадор Аксел Дитман је навео да је средње стручно образовање један од главних стубова немачко – српске Иницијативе за одрживи раст, која је покренута прошле године, због кључног утицаја на унапређење услова за запошљавање,
Дитман је истакао да Србија има изузетне студенте и одличне раднике, што су потврдиле и немачке компаније које овде послују. Неопходно је, додао је, унапређење у квалификовању како би се обезбедила производња компликованијих и захтевнијих производа. Немачки дипломата је рекао да „унапређење у области квалификовања има, на послетку, и изузетну улогу у доласку великих страних произвођача у Србију.
„У пројекту унапређивања образовања Немачка привредна комора сарађује са ПК Србије, Министарством за просвету, науку и технику као и са око 50 предузећа која су се већ ангажовала у овој области“, рекао је Дитман и додао да је и сам, по завршетку срење школе, две године похађао дуално образовање са праксом у једној немачкој банци.
Поред прегледа садашњих резултата и наредних корака у реформи средњег стручног образовања, учесници конференције ће се данас и сутра бавити и темама као што су законски оквир средњег стручног образовања, образовање одраслих, социјална инклузија, каријерно саветовање и предузетништво.