ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Шарчевић: Министарство ће помоћи талентоване студенте

Министар просвете Младен Шарчевић разговарао је данас са студентима тима „БЕОАВИА“ Машинског факултета, освајачима првог места у првој фази међународног студентског такмичења „Airbus Sloshing Rocket 2019“ за идејно решење летелице са резервоаром којим се минимизира ефекат бућкања.

То решење проглашено је најбољим у конкуренцији 50 тимова из целог света.

Шарчевић каже да је у последњих неколико дана добио пуно информација о успесима наших студената на међународним такмичењима и да је време да се такве информације прикупљају на једном месту.

Министарство просвете, нагласио је, може и конкретно да помогне талентованим тимовима, али је потребно да факултети аплицирају за следећу годину и да се тачно зна на којим такмичењима су присутни.

Припремљен је и нови Закон о науци и истраживању и у њему значајну улогу има Центар за промоцију науке. Преко Центра за промоцију науке биће довољно новца у буџету за пројекте студената и факултета које желе да раде, нагласио је он.

Законом о високом образовању већ је предвиђено да факултети могу да оснују компаније, а министар каже да се ради и на оригиналнијим моделима.

До сада су то биле спин оф компаније које прерастају у већа предузећа. Можемо оригиналније моделе да направити. Преговарамо да носиоци оснивачких права буду професори и студенти и то је велика новина, нагласио је министар.

Он је подсетио да је развој „старт ап“ заједница у Србији велики, да има више од 800 таквих компанија, и да су научно – технолошки паркови постали тесни да приме све њих.

Студенти су упознали министра да се у јулу одржава друга рунда „Airbus Sloshing Rocket 2019“ такмичења у Патрасу у Грчкој, где ће се оцењивати техничко решење , конструкција, долет и време лета, као и цена и начин израде летелице.

Организатори такмичења су Ербас (Airbus) и Еуроавиа – Европско удружење студентских тимова који се баве пројектовањем и израдом летелица.

Тим чини пет чланова, а један од њих Душан Бабић каже да је успех дошао након дугог рада и труда са одличном подлогом знања које су стекли на Машинском факултету.

Прва фаза подразумева идејно и техничко решење дизајнирања беспилотне летелице, која има погон на воду и у облику је ракете са јако захтевним теретом. Друга фаза биће у Патрасу у Грчкој где пет од педесет тимова треба да направе летелицу коју су дизајнирали, појаснио је он.

Loading