
Србија на добром путу
Mинистар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић, састао се у Штутгарту са делегацијом Министарства образовања и културе немачке покрајине Баден Виртемберг. На састанку је било речи о дигитализацији образовног система и развоју дуалног образовања.
Представници Министарства Баден Виртемберга похвалили су напоре Министарства и Владе Републике Србије у правцу дигитализације система образовања, пре свега увођење информатике са елементима програмирања као обавезног предмета у ниже разреде основне школе, о чему се размишља и у Немачкој.
Министар Шарчевић је рекао да блага предност у односу на Немачку када је реч о обавезности информатике, говори да је Србија на добром путу и даје додатни мотив да се процес дигитализације одвија још интензивније и на свим пољима.
Током разговора посебна пажња посвећена је развоју дуалног и предузетничког образовања, са акцентом на високо образовање. Заједнички је констатовано да су посетом и разменом искуства успостављени темељи квалитетније сарадње.
Министар Шарчевић је потом посетио академију за дуално образовање Duale Hochschule Baden-Wüрттемберг и састао се ректором проф. др Јоахимом Вебером. На састанку је представљена мотодологија рада академије у којој је наглашен значај практичне наставе. Вебер је рекао да је дуалним образовањем у покрајини обухваћено 34.000 студената који знања стичу у сарадњи са једном од 9.000 компанија, које су социјални партнери, а међу којима су Порше, Бош и Мерцедес.
Министар Шарчевић је истакао да је Србија уводећи дуално образовање водила рачуна о специфичностима српске привреде и да је у цео процес улази са јасним законодавним оквиром. Такође, Шарчевић је додао да се у овом тренутку ради на Националном моделу студентске праксе, нагласивши да ће од великог значаја у том процесу бити искуства академије из Штутгарта.
На крају посете Штутгарту, делегација Министарства посетила је градску библиотеку и донирала 1.700 примерака часописа “Вид“, часописа ученика „Школе Вук и Доситеј“ , српске допунске школе из Штутгарта. Часопис излази два пута годишње, а издаје га Министарство просвете, науке и технолошког развоја, односно Завод за унапређивање васпитања и образовања Републике Србије.