
Станковић: Циљ унапређивање дигиталних компетенција ученика и наставника
Министар просвете проф. др Дејан Вук Станковић истакао је на Трећем Међународном Форуму министара просвете „Обликовање будућности“, који се одржава у Казању, у Руској Федерацији, да вештачка интелигенција и дигиталне технологије нису више будућност и да се морају интегрисати у образовање на начин који је високо етички, инклузиван и усмерен на квалитет.
Он је на панелу о дигиталној трансформацији и улози вештачке интелигенције рекао да увођење садржаја о вештачкој интелигенцији у образовни систем јасно дефинише Стратегија развоја вештачке интелигенције у Републици Србији, док Стратегија развоја образовања до 2030. године препознаје кључну улогу дигиталног образовања за унапређење ученичких постигнућа.
Циљ нам је повећамо број школа које имају дефинисан дигитални сегмент и унапредимо ниво дигиталних компетенција ученика, наставника и директора школа. Стога, у континуитету реализујемо различите активности, као што су обуке наставника, али и увођење садржаја и предмета везаних за сaвремене технологије, алгоритамско размишљање, примену вештачке интелигенције кроз све нивое образовања“, рекао је министар.
Увођење оваквих садржаја, према његовим речима, има за циљ да млади стекну знања и вештине који ће им омогућити да безбедно користе савремене технологије, да стичу знања о значају вештачке интелигенције, али и њеној примени у свакодневном животу, као и о утицају који има на друштво у целини.
На маргинама конфереције, министар проф. др Дејан Вук Станковић састао се са министром образовања Руске Федерације Сергејем Кравцовим. Они су разговарали о унапређивању сарадње две земље у области образовања.
Наглашена је потреба продубљивања односа на нивоу размене студента обе државе, а српски министар заједно са руским колегом истакао је нужност афирмације програма стипендирања српских студената за студије у Руској Федерацији у академској 2025/2026 години.
Министар Станковић разговарао је и са Владимиром Мединским, замеником председника Руске Федерације, који је учествујући на конференцији афирмисао концепт патриотског грађанског образовања и друштвене одговорности појединаца као део суверенистичке концепције политике и вођења државе.