Сусрети са високим представницима EQAR и ENQA
Помоћник министра просвете доц. др Александар Јовић изјавио је да је Влада Републике Србије претходних година усвојила низ стратешких докумената који су темељ и правац унапређења високог образовања и образовања уопште.
Стратегија развоја образовања и васпитања у Србији до 2030. године има два општа циља, од којих је један: побољшана доступност, квалитет, релевантност и правичност високог образовања. Пуноправно чланство НАТ у EQAR и ENQA је у складу са нашим стратешким документима, али не као циљ сам по себи, већ као механизам за даље усклађивање наших стандарда квалитета са европским стандардом и смерницама квалитета у високом образовању и као својеврсна потврда побољшања квалитета високог образовања у Србији“, рекао је Јовић на дводневном Националном саветодавном скупу који је организовало Национално тело за акредитацију и обезбеђење квалитета у високом образовању (НАТ).
Он је истакао да ће Министарство просвете покренути процедуру учлањивања Републике Србије у чланство EQAR-а, што је значајна прилика за Србију да се прикључи заједничком оквиру за обезбеђење квалитета у Европском простору високог образовања (European Higher Education Area – EHEA) и учествује активно у дијалогу доносиоца одлука о обезбеђењу квалитета у EHEA.
Дводневни скуп организован је у оквиру Еразмус+ пројекта „Даља подршка европским агенцијама за осигурање квалитета у испуњавању ЕСС“ чији је координатор Европска асоцијација за обезбеђење квалитета у високом образовању (European Association for Quality Assurance in Higher Education – ENQA).
Скупу су присуствовали највиши званичници EQAR и ENQA, председник EQAR Стефан Лаувик, директорка EQAR Магали Соенен и члан борда ENQA Питер Левенте Лакатош, као и представници НАТ-а и других институција из области високог образовања.
Циљ пројекта SEQA-ESG2 је пружање подршке државама Западног Балкана и њиховим агенцијама за обезбеђење квалитета у високом образовању за постизање усклађености са Стандардима и смерницама за обезбеђење квалитета Европског простора високог образовања, а самим тим и у испуњавању кључних обавеза у погледу обезбеђења квалитета. Учеснице пројекта су и агенције из Босне и Херцеговине (HEA), Републике Српске (AHERS), Азербејџана (TKTA) и Украјине (NAQA), у својству придружених партнера.