ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Вештачка интелигенција може да помогне развој образовања и учини га доступнијим за све

Конференција о утицају нових технологија, а посебно вештачке интелигенције на образовање „Свет испред нас“, окупила је данас у Палати Србија више од 700 учесника: наставнике и наставнице, представнике академске заједнице и стручњаке из области образовања, науке и технологије. Догађај су организовали Програм Уједињених нација за развој (УНДП) и Фондација Петља, уз подршку Владе Републике Србије и Министарства просвете.

Државни секретар у Министарству просвете проф. др Ивица Радовић истакао је да Министарство просвете дигиталну трансформацију у образовању види као дигиталну еволуцију током које се пре свега води рачуна о добробити и подршци целовитом развоју ученика, што је јасно утврђено документима јавних политика.

Реализује се низ мера које су усмерене на развој дигиталних компетенција наставника и ученика, као и оне које се односе на сферу педагошке примене дигиталних технологија и вештачке интелигенције”, рекао је Радовић и захвалио УНДП и Фондацији “Петљи” који пружају значајну подршку Министарству и школама у овој области.

На панелима, предавањима и презентацијама се разговарало о томе на који начин вештачка интелигенција мења начин учења, шта су предности и мане употребе вештачке интелигенције у образовању, те која су знања и вештине потребни наставном кадру и ученицима како би се могућности које вештачка интелигенција пружа користиле за добробит целог друштва.

Стални представник УНДП-а у Србији Јакуп Бериш истакао је да је важно да сви ученици имају једнак приступ новим технологијама, како би се припремили за будућност у којој ће улога вештаке интелигенције бити све већа.

УНДП, заједно са Министарством просвете и Фондацијом Петља, ради на јачању дигиталне писмености и дигиталних вештина и ученика и наставника. Сем осталог, спровели смо обуке за унапређење вештина наставника, израдили бесплатне онлајн материјале за учење програмирања и организовали летње школе програмирања“, рекао је Бериш.

Кроз различите целине, конференција се бавила и питањима како да одговорно и критички користимо вештачку интелигенцију у образовању, како ова и друге нове технологије, попут гејминга, могу да буду подршка настави, као и како вештачка интелигенција утиче на инклузију у образовању.

Ученици који данас седе у клупама ће по завршетку свог школовања радити у времену у коме се широка употреба вештачке интелигенције подразумева. Зато је образовни систем не само у нашој земљи него у целом свету пред великим изазовом како данас да спреми ђаке за послове и начин рада који их чекају сутра. Због тога сматрам да је изузетно важно што данас присуствујемо конференцији која управо поставља та питања и отвара теме од изузетног значаја за наше друштво“, изјавио је Небојша Васиљевић, директор Фондације Петља.

На пратећој изложби „СТЕ(А)М у образовању” институције, организације цивилног друштва, наставници и ученички тимови представили су иницијативе које су примери добре праксе употребе нових технологија и СТЕАМ дисциплина у образовању. Посетиоци су имали прилике да се упознају са роботима, алгоритмима у физичком свету, потом како од кошпица шљива настају брикети и какве то везе има са лего роботом, али и пројектима које су основци радили уз помоћ микробит уређаја. За оне са пикантним укусом гимназијалци су представили шта све може да се добије од чили паприка и у каквој је то вези са СТЕМ-ом. И за крај, посетиоци су имали прилике да сазнају и нешто више о каријери у индустрији видео-игара и уопште креативним технологијама, која су то нова занимања која ова индустрија ствара и зашто је ово једна од грана која се најбрже развија.

Конференција „Свет испред нас“ организована је у оквиру иницијативе „Изградња кључних рачунарских компетеција – ка радној снази будућности“, коју спроводи УНДП у партнерству са Министарством просвете и Фондацијом Петља, и уз подршку Владе Републике Србије.

Loading