eServisi

eServisi

Usluga eVrtić omogućava elektronsku prijavu za upis dece u predškolske ustanove. Umesto odlaska na šaltere, prijavu možete obaviti iz svog doma na Portalu eUprava.

Elektronsko podnošenje prijave vršite popunjavanjem elektronskog obrasca na Portalu eUprava, pri čemu prilaganje izvoda iz matične knjige rođenih, uverenja o prebivalištu i uverenja o zaposlenju nije potrebno, jer službenici po službenoj dužnosti pribavljaju neophodne podatke.

Usluga je dostupna u svim gradovima i opštinama u Srbiji. Na Portalu eUprava možete proveriti da li Vaš grad/opština nudi ovu elektronsku uslugu kako bi podneli prijavu.

Ukoliko ste izabrali lokaciju na Portalu eUprava prikazaće vam se samo one predškolske ustanove koje pružaju uslugu „eVrtić“ na toj lokaciji.

Usluga elektronski upis (eUpis) u osnovnu školu dostupna je na Portalu eUprava –  budućih đaka prvaka.

Ova elektronska usluga omogućava da roditelji na jednostavan način zakažu termin u željenoj osnovnoj školi za upis i testiranje deteta.

Odlaskom u osnovnu školu u zakazanom terminu roditelji završavaju sve aktivnosti vezane za upis, bez potrebe da donose ijedan papirni dokument.

Termin u osnovnoj školi može da se zakaže preko Portala eUprava ili direktnim kontaktom sa školom putem telefona ili mejla.

S obzirom da je sistem umrežen, roditelj više ne donosi izvod iz matične knjige rođenih, uverenje o pohađanju predškolskog programa, dokaz o lekarskom pregledu deteta i potvrdu prebivališta, jer će svi podaci biti pribavljeni po službenoj dužnosti elektronskim putem. Izuzetno, u školu je potrebno dodeneti lekarsko uverenjenje, ako je lekarski pregled izvršen kod privatnog lekara.

Usluga elektronskog zakazivanje termina za testiranje i upis učenika u prvi razred biće dostupna od 24. marta do 31. maja 2025. godine.

Upis dece u prvi razred osnovne škole, u skladu sa zakazanim terminima, obavlja se u periodu od 1. aprila do 31. maja 2025. godine.

Portal „Moja srednja škola“ je specijalizovani portal za upis u srednje škole.

Na ovom portalu roditelji i učenici na jednom mestu mogu da dobiju sve informacije i završe sve procedure u vezi  završnog ispita u osnovnoj školi i upisa u srednju školu.

Portal „Moja srednja škola“ objedinjuje funkcionalnosti koje su u prethodnom periodu mogle biti primenjene pristupanjem različitim veb-mestima.

Na portalu „Moja srednja škola“ dostupne su sledeće funkcionalnosti:

  • podnošenje elektronske prijave za polaganje prijemnih ispita;
  • podnošenje prigovora na rezultate završnog ispita;
  • podnošenje elektronske liste želja;
  • podnošenje elektronske prijave za upis u srednju školu.

Da bi uspešno realizovao navedene funkcionalnosti roditelj/drugi zakonski zastupnik učenika mora da ima nalog na portalu MojesDnevnik.

Portalu „Moja srednja škola“ roditelj/drugi zakonski zastupnik učenika može da pristupi koristeći kredencijale za MojesDnevnik ili krednecijale sa portala za elektronsku identifikaciju – eID.gov.rs

Navedene elektronske usluge dostupne su roditeljima/drugim zakonskim zastupnicima učenika u skladu sa Kalendarom aktivnosti vezanih za sprovođenje završnog ispita na kraju osnovnog obrazovanja i vaspitanja za tekuću i narednu školsku godinu.

esDnevnik (skraćenica od „elektronski sistem Dnevnik“) je softversko rešenje za vođenje pedagoške evidencije (ocene, izostanci, vaspitno-disciplinske mere, pohvale, nagrade, itd.) i dokumentacije o učeniku od stane obrazovne ustanove. esDnevnik je zamenio papirni dnevnik tako da se dokumentacija u obrazovnom sistemu Republike Srbije sada vodi u elektronskom obliku.

EsDnevnik omogućava objektivnije i efikasnije vođenje evidencije o obrazovno-vaspitnom radu učenika. esDnevnik skraćuje nastavnicima vreme administracije, nastavnik vidi samo ocene za svoj predmet i ne može da upiše nekoliko ocena odjednom. Sistem obezbeđuje da se poštuje zakonsko ograničenje da učenik ne može da bude pitan iz više od dva predmeta dnevno.

Korišćenje esDnevnika uticalo je na smanjenje broja žalbi na ocene kao i na broj izostanaka jer sistem šalje alarm razrednom starešini, roditelju i školi kada se učenik približi određenom broju izostanaka. Roditeljima ili drugim zakonskim zastupnicima učenika esDnevnik omogućava individualni  uvid u evidencije o učeniku.

Roditelji i drugi zakonski zastupnici učenika mogu putem interneta da vide samo ocene svog deteta. Svim roditeljima ili drugim zakonskim zastupnicima učenika u školama koje vode evidencije kroz esDnevnik omogućen je pristup portalu Moj esDnevnik, a naloge za pristup portalu izdaju škole.

Jedistveni informacioni sistem prosvete – JISP predstavlja osnovu za modernizaciju upravljanja, donošenje odluka na osnovu informacija u cilju obezbeđivanja kvalitetnog i efikasnog sistema obrazovanja i vaspitanja uz racionalizaciju finansiranja i smanjenje administrativnog opterećenja svih zaposlenih u sistemu obrazovanja i vaspitanja. Jedinstveni informaacioni sistem obuhvata integraciju sa Centralnim registrom obaveznog socijalnog osiguranja, što omogućava praćenje svršenih učenika i studenata na tržištu rada. Anaize nastale na osnovu podataka dobijenih iz ovog sistema doprineće kreiranju obazovnih politika na osnovu potreba tržišta rada.

Jedinstveni informacioni sistem prosvete uspostavlja i njime upravlja Ministarstvo prosvete nauke i tehnološkog razvoja. Ministarstvo obezbeđuje uslove za bezbednost i sigurnost tehničke opreme i softvera, kao i potrebne resurse za funkcionisanje JISP-a. Tehničku podršku za poslove Ministarstvu pruža Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu. Kancelarija poslove  obavlja u skladu sa zakonom kojima se uređuje zaštita podataka o ličnosti i dužna je da kao tajnu čuva sve podatke koje sazna tokom obavljanja tih poslova, osim ako je drugačije propisano.

Ministarstvo obezbeđuje i tehničke uslove u ustanovama za bezbedan, siguran, zaštićen, autentifikovan i autorizovan pristup JISP-u.

U okviru JISP-a Ministarstvo vodi registre:

  • ustanova i akreditovanih visokoškolskih ustanova;
  • akreditovanih studijskih programa;
  • zaposlenih u ustanovama i visokoškolskim ustanovama;
  • dece, učenika, odraslih i studenata

Uvođenje ovog Jedinstvenog informacionog sistema prosvete JISP, između ostalog, podrazumeva da svaki učenik u Srbiji dobije svoj jedinstveni informacioni broj – JOB.

Jednom dodeljen JOB pratiće dete, učenika i studenta kroz celokupno školovanje, od predškolskih ustanova do fakulteta, i koristiće se u ustanovama kako bi se u JISP upisali zakonom predviđeni podaci – npr, ostvareni uspeh, nivo obrazovanja, šifre kvalifikacija, jezik na kojem su završeni prethodni nivoi obrazovanja i vaspitanja, ustanova, grupa, razred i odeljenje u koji je upisan, vrsta i trajanje programa obrazovanja, jezik na kome se izvodi obrazovno-vaspitni rad, maternji jezik, nacionalna pripadnost (izjašnjavanje o nacionalnoj pripadnosti nije obavezno), izborni programi, obrazovanje po individualnom obrazovnom planu, ocene, položeni ispiti, pohvale i nagrade osvojene tokom obrazovanja, izostanci, vladanje i izdate javne isprave

JOB i podaci o učenicima se koriste isključivo za praćenje sistema i niko, osim roditelja i škole, neće imati mogućnost uvida u bilo koji pojedinačni podatak učenika.

Podaci će se koristiti samo za automatizovanu izradu izveštaja o sistemu i u njima neće biti vidljiv nijedan podatak o bilo kojem pojedinom učeniku, ni ime, ni JMBG.

Upravo ovaj broj omogućava da se odvoje podaci koji direktno identifikuju učenika, poput imena i JMBG, od svih ostalih podataka koji se sakupljaju u JISP-u, a koji ne mogu identifikovati učenika. Ovaj broj zato predstavlja dodatni mehanizam za zaštitu podataka o ličnosti, pored svih tehničkih, kadrovskih i organizacionih mera koje se primenjuju.

Nacionalnu platformu „Čuvam te“ uspostavila je Vlada Republike Srbije aprila 2021. godine u cilju jačanja intersektorske saradnje i efikasnijeg delovanja nadležnih sistema u situacijama vršnjačkog nasilja i nasilja nad decom. 

Imajući u vidu složenost fenomena vršnjačkog i nasilja nad decom, kao i neophodnost sinhronizovanog i koordinisanog delovanja svih nadležnih sistema, deo Platforme su, pored Ministarstva prosvete, i sledeće nadležne institucije: Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Ministarstvo za brigu o porodici i demografiju, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo informisanja i telekomunikacija, Ministarstvo pravde i Republičko javno tužilaštvo.

U skladu sa zakonskom regulativom u oblasti zaštite od nasilja i diskriminacije u sistemu obrazovanja, škole su u obavezi da o situacijama nasilja prvog i drugog nivoa i preduzetim merama i aktivnostima vode evidenciju koristeći Nacionalnu platformu „Čuvam te“. Za treći nivo nasilja i zlostavljanja, putem Platforme, obrazovne ustanove podnose prijavu nadležnim organima, organizacijama i službama.

Takođe putem Nacionalne platforme „Čuvam te“ omogućeno je da svaki građanin može prijaviti nasilje ili diskriminaciju koji uključuje decu.

Na platformi „Čuvam te“ nalazi se 20 obuka i više od 400 informativno-edukativnih sadržaja u oblasti prevencije nasilja i diskriminacije koji su dostupni široj javnosti, zaposlenima u školama, roditeljima i učenicima.

Aplikacija Prevencija trgovine ljudima – lista indikatora za preliminarnu identifikaciju žrtava trgovine ljudima za sistem obrazovanja izrađena je sa ciljem pružanja dodatne podrške zaposlenima u primeni indikatora za preliminarnu identifikaciju žrtava trgovine ljudima u sistemu obrazovanja.

Aplikacija omogućava primenu i procenu indikatora onlajn. Nakon izvršene procene, odnosno nakon identifikovanja indikatora za konkretnog učenika/cu u odnosu na celokupnu listu, program kao rezultat procene daje konkretne smernice za dalje postupanje zaposlenih u školi i/ili obaveštavanje spoljašnje mreže zaštite, pre svega Centra za zaštitu od trgovine ljudima, sistem socijalne zaštite, policiju i tužilaštvo.

U skladu sa  nacionalnim strateškim programom Vlade za razvoj digitalnih veština stanovništva, sa ciljem korišćenja potencijala savremenih informaciono-komunikacionih tehnologija u pravcu podizanja kvaliteta života svih građana, Ministarstvo prosvete je izradilo Portal za prijavu za učeničke i studentske stipendije i kredite.

Portal je u upotrebi od školske 2024/2025.godini i u  prvoj godini upotrebe sistem pojednostavljuje podnošenje i obradu zahteva za učeničke i studentske stipendije i kredite, dok će u narednim godinama biti razvijan kako bi se postupak potpuno digitalizovao, smanjili administrativni troškovi, upotreba papirnih dokumenata i omogućilo praćenje i od strane Ministarstva i od strane stipendista.

Integrisani finasijski informacioni sistem u prosveti – IFISuP je veb-aplikacija koju koriste indirektni korisnika budžeta Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije – ustanove obrazovanja i učeničkog i studentskog standarda.

Korisnicima veb-aplikacije omogućen je unos plana budžeta, praćenje izvršenja i odgovarajući izveštaji, dok se kroz SAP aplikaciju ažuriraju šifarnici, sračunava izvršenje budžeta, omogućava izveštavanje na različitim nivoima i druge funkcionalnosti.

 

Loading