Verifikacija vrtića

Programe predškolskog vaspitanja i obrazovanja može da ostvaruju javne i privatne predškolske ustanove, koje su prošle proces verifikacije.

U postupku verifikacije za početak rada i obavljanje delatnosti predškolskog vaspitanja i obrazovanja utvrđuje se ispunjenost uslova za osnivanje, početak rada i obavljanje delatnosti ustanove.

Ovi uslovi se odnose na potrebu za vaspitanjem i obrazovanjem dece na određenom području, na program vaspitanja i obrazovanja i obezbeđena sredstva za osnivanje i rad.

Poslovi verifikacije ustanova na teritoriji autonomne pokrajine povereni su nadležnim organima autonomne pokrajine.

Postupak verifikacije

Verifikacija je postupak utvrđivanja ispunjenosti propisanih uslova u pogledu prostora, opreme, nastavnih sredstava i nastavnog kadra za obavljanje delatnosti osnovnog obrazovanja i vaspitanja.

Verifikacija je u direktnoj vezi sa aktom o mreži ustanova (javnih predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola) i proširenom delatnosti ustanove. Možda najvažniji podatak jeste, da ustanova ukoliko želi da konkuriše za participaciju u razvojnim projektima Ministarstva prosvete, ili projekte za koja sredstva obezbeđuje strani ili domaći donator, kao uslov mora da ima rešenje o verifikaciji ustanove.
Postupak verifikacije ustanova obaveza je utvrđena Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja („Službeni glasnik“, broj 88/17, 27/18 – dr. zakon, 10/19, 6/20, 1/29/21 i 92/23).

Svaka ustanova koja obavlja delatnost obrazovanja i vaspitanja u obavezi je da podnese nadležnom organu, odnosno Ministarstvu prosvete, zahtev za verifikaciju ustanove sa potpunom dokumentacijom koju je, takođe, Zakon predvideo, u skladu sa članom 94.

Kako bi zainteresovanom licu bila pružena usluga (verifikacija predškolske ustanove) neophodno je da dostavi zahtev i relevantnu dokumentaciju.

Zahtev za verifikaciju javne i privatne predškolske ustanove sadrži: naziv, sedište, izdvojena odeljenja – objekte (ukoliko postoje), vrstu ustanove, šifru delatnosti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, predškolski program koji će ostvarivati, jezik na kome će se ostvarivati vaspitno – obrazovni rad, razloge i opravdanost osnivanja i uslove koje obezbeđuje osnivač za početak rada i obavljanje delatnosti.  

Napomena: navesti kontakt podatke vezane za osnivača privatne ustanove, telefon, e-mail adresu i dr.

Uz zahtev, potrebno je dostaviti i sledeću dokumentaciju:

  • Odluku organa upravljanja (Školskog odbora i Upravnog odbora) da se pokreće postupak verifikacije ustanove u sedištu i/ili izdvojenim odeljenjima ili objektima;
  • Elaborat o ispunjenosti propisanih uslova u pogledu prostora, opreme, nastavnih i didaktičkih sredstava i vaspitača, nastavnika, stručnih saradnika, medicinskih sestara i dr. koji će biti zaposleni u ustanovi za obavljanje delatnosti obrazovanja i vaspitanja ili vaspitanja i obrazovanja (ako je reč o predškolskim ustanovama), shodno dosadašnjoj praksi, sadrži:
    1. Uvodne napomene i deskriptivni prikaz razloga i celishodnosti osnivanja;
    2. Naziv, sedište i vrstu ustanove (šifra delatnosti predškolskog, osnovnog ili srednjeg vaspitanja i obrazovanja);
    3. Uslove koje obezbeđuje osnivač za obavljanje delatnosti, odnosno prostor (detaljan opis u odnosu na propisani normativ, podaci o tome čiji je prostor – vlasnički list, ugovor o zakupu i dr); oprema i didaktička sredstva za realizaciju vaspitno-obrazovnog rada (detaljan opis, prema redosledu, iz propisanog normativa i objašnjenje za uvođenje savremenije opreme i sredstava u odnosu na propisane); zaposleni u ustanovi (spisak vaspitača, nastavnika, stručnih saradnika, medicinskih sestara i dr. koji će biti zaposleni u ustanovi, sa podacima i dokazima o vrsti stručne spreme i dr); higijensko-tehnički uslovi (sanitarni i protivpožarni).
    Uz zahtev za verifikaciju dostavljaju se:
  • Osnivački akt ustanove
  • Upis u sudski registar kod nadležnog suda
  • Dokazi o ispunjenosti uslova iz članova 91. i 92. Zakona.

Prilaže se, takođe, i dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi, u skladu sa Zakonom koji uređuje administrativne takse (Republička administrativna taksa u iznosu od 20.810 dinara na tekući račun broj: 840-742221843-57, poziv na broj  7401613700 po modelu 97).

Ustanove obrazovanja i vaspitanja čiji je osnivač jedinica lokalne samouprave, Republika Srbija ili autonomna pokrajina ne plaćaju taksu prilikom podnošenja zahteva za verifikaciju ustanove.

Osnivač privatne ustanove dostavlja i garanciju poslovne banke da su obezbeđena sredstva u visini potrebnih sredstava za godinu dana rada predškolske ustanove (dosadašnji stav i praksa su 5.000 evra u dinarskoj protivvrednosti, obračunato po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan uplate), a u slučaju osnivanja osnovne škole neophodno je da su sredstva obezbeđena na period od četiri godine, odnosno u trajanju jednog ciklusa obrazovanja i vaspitanja (dosadašnji stav i praksa su 15.000 evra, obračunato po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan uplate).

Po utvrđivanju potpunosti i relevantnosti dokumentacije zahtev se upućuje nadležnoj inspekcijskoj službi za utvrđivanje propisanih uslova u pogledu prostora, opreme, nastavnih sredstava i nastavnika, vaspitača, stručnih saradnika i ostalih zaposlenih za obavljanje delatnosti predškolskog odnosno osnovnog obrazovanja i vaspitanja.

Po dobijanju Izvešataja od strane nadležne inspekcijske službe pristupa se donošenju rešenja o verifikaciji ustanove.

Zahtev za verifikaciju ustanove sa svom potrebnom dokumentacijom se šalje u tri primerka preko pisarnice Uprave za zajedničke poslove republičkih organa (Nemanjina 22-26) ili poštom na adresu:

Ministarstva prosvete

Sektor za predškolsko i osnovno obrazovanje i vaspitanje

Nemanjina 22-26, 11000 Beograd

Po utvrđivanju potpunosti i relevantnosti dokumentacije zahtev se upućuje nadležnoj inspekcijskoj službi za utvrđivanje propisanih uslova u pogledu prostora, opreme, nastavnih sredstava i nastavnika, vaspitača, stručnih saradnika i ostalih zaposlenih za obavljanje delatnosti predškolskog odnosno osnovnog obrazovanja i vaspitanja.

Zahtevi koji ne sadrže sve elemente i zahtevi koji nisu dostavljeni u tri primerka i elektronskom obliku (CD ili fleš memorija) smatraće nepotpunim i po njima se neće postupati dok ne budu potpuni.

Zahtev za verifikaciju podnosi se i kada se u  predškolskoj ustanovi koja ima rešenje o verifikaciji vrši statusna promena, menja sedište ili organizuje rad u izdvojenom odeljenju.

Uz zahtev se dostavlja sledeća dokumentacija:

  • Obrazložena odluka upravnog odbora o organizovanju rada predškolske ustanove u novom sedištu ili izdvojenom odeljenju;
  • Saglasnost osnivača privatne ustanove o organizovanju rada predškolske ustanove u novom sedištu ili izdvojenom odeljenju;
  • Rešenje o verifikaciji ustanove za početak rada i obavljanje delatnosti predškolskog vaspitanja i obrazovanja;
  • Rešenje nadležnog privrednog suda o upisu ustanove u sudski registar;
  • Elaborat koji sadrži dokaze o ispunjenosti propisanih uslova iz člana 92. Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja (prostor, oprema, didaktička sredstva, vaspitači i stručni saradnici koji će raditi u novom sedištu ili izdvojenom odeljenju i higijensko – tehnički uslovi).

Rešenje o zahtevu za verifikaciju ustanove je konačno u upravnom postupku.

Ukoliko nije zadovoljan rešenjem Ministarstva, podnosilac zahteva ima mogućnost da se tužbom obratiti Upravnom sudu u roku od 30 dana od dana prijema rešenja.

Loading