Бања Лука: размена искуства и наставак сарадње
Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић првог дана посете Бања Луци састао се са министром просвете и културе Републике Српске Даном Малешевићем. Министри су разговарали о конкретним активностима на пољу међусобне сарадње у циљу подизања квалитета образовања на доакадемском нивоу, примени дуалног система образовања и информационих технологија у образовању.
Министар Шарчевић је подсетио да је Србија донела низ реформских закона на свим нивоима образовања, који имају за циљ да повећају квалитет и ефикасност целокупног образовног система. Посебно је нагласио важност дуалног система образовања и закона који се односи на његову примену у средњим школама.
Циљ је, каже Шарчевић, да Србију приближимо оним замљама у којима је дуално образовање више заступљено. Као пример навео је Швајцарску у којој осим гимназија постоји само модел дуалног образовања и који похађа три четвртине ученика.
Он је истакао важност реформе гимназије, која подразумева програме за посебно надарене ученике и бројне изборне програме, који дају веће могућности ученицима да направе избор у складу са сопственим склоностима и потенцијалима, а чиме је, према његовим речима, направљена изузетна повезница између средњег и високог образовања.
Министар Малешевић је подсетио да је захтев привредника да се повећа обим практичне наставе и подстакне упис деце на занатске профиле.
Почетна искуства у вези са дуалним образовањем у Србији ће нам сигурно користити, нарочито имајући у виду да је Србија усвојила Закон о дуалном образовању, рекао је Малешевић.
Он је додао да се ученици све мање опредељују за занате и да је на Министарству да осмисли како да их врати у школе након којих могу да нађу одмах запослење.
Министри су посетили и Основну школу „Иво Андрић“ у Бањa Луци, и присуствовали презентацији примене информационе технологије у настави у оквиру програма „Доситеј“.
Министар Малешевић је истакао да је употреба информационих технологија у образовању одличан начин да се осавремени настава.
Пројекат Доситеј до сада је уведен у 125 основних школа, а у плану је да буде уведен и у преостале 62 основне школе, рeкao je Maлeшeвић и додао да је важна свака прилика да се ученици што боље информатички образују.
Министар Шарчевић је, такође, истако важност дигитализације система образовања, на којој се интензивно ради, нагласивши да је у Србији развој образовања препознат као окосница развоја друшта. Када је у питању дигитализација система министар Шарчевић је рекао да је Србија храбро кренула у тај посао.
До сада је еДневник уведен у 60, а до краја године требало би да достигнемо бројку од 200 школа, рекао је Шарчевић.