Izveštaj radne grupe za definisanje predloga izmena nastavnih planova i programa iz oblasti tehnike, tehnologije i informatike u osnovnim i srednjim školama

Radna grupa je počela da radi 8. maja 2016. Po rešenju broji 90 članova ali je aktivno bilo oko ⅔ radne grupe. Članovi radne grupe su nastavnici razredne nastave, nastavnici informatike i računarstva, nastavnici tehničkog i informatičkog obrazovanja, profesori fakulteta (Matematika, ETF, Elektronski, FON, TF Zrenjanin i FTN Čačak), ZUOV, ZVKOV, COP, MPNTR, MTTT…
Rad se odvijajo na mudl-platformi MPNTR (postavka literature, obuke, diskusija), kroz video-konferencije i rad na deljenim dokumentima u oblaku.
Radu je prethodio niz stručnih skupova sa kojih su proistekla saopštenja koja su, zajedno sa mnogobrojnim dopisima fakulteta, stručnih društava i privrednih subjekata u prethodnih nekoliko godina predstavljala čvrstu osnovu i usmerenje za rad radne grupe.

Izazovi postavljeni pred radnu grupu:
zastareli nastavni programi koji ne prate razvoj tehnologije i tehnološke navike sadašnjih učenika,
nastavni programi koji ne odgovaraju na potrebu za razvojem digitalnih kompetencija,
nizak nivo ili potpuni izostanak digitalne kompetentnosti učenika na kraju osnovnog obrazovanja
izbornost predmeta Informatika i računarstvo u osnovnoj školi,
prekasno uvođenje algoritamskog načina mišljenja u proces obrazovanja, što smanjuje obim učeničke populacije koja biva spremna za nastavak školovanja iz oblasti informacionih tehnologija,
nedovoljno časova za praktičan rad u nastavi tehničkog,
nedovoljno poznavanje zanata i raznih proizvodnih struka, te nemogućnost da učenici otkriju svoje sklonosti i opredele se za pojedina proizvodna zanimanja i zanate,
nepostojanje odgovarajućih tema i aktivnosti koje kod učenika razvijaju preduzetnički duh,
dva seta veoma različitih kompetencija – kompetencije za praktičan rad sa različitim materijalima, projektovanje i rad u oblasti tehnike i tehnologije i digitalne kompetencije u istom predmetu,
rešavanje pitanja prevelikog nedeljnog opterećenja učenika 7. i 8. razreda, a sa druge strane potreba uvođenja novog predmeta,
nepostojanje vremena, priznate norme i organizacionih oblika za projektnu, tematsku i integrativnu nastavu, za rad u digitalnom okruženju korišćenjem sistema za upravljanje učenjem i raznorodnih aplikacija.

Radna grupa proizvela je više različitih dokumenata:

Ceo izveštaj – u kojem ćete pronaći i informacije o nastavnom planu, godišnjem broju časova neposrednog rada, broju izvršilaca, obrazloženja za promene po nivoima i predmetima, kao i predlog MPNTR pronađite OVDE

Preuzmite i:

Rezultate istraživanja računari i internet

Istraživanje uspešnost na zadacima

Loading