
Konferencija o primerima dobre prakse, izazova i vizije za budućnost
Konferencija „Pedagoška asistencija u obrazovnom sistemu u Republici Srbiji na prekretnici razvoja – primeri dobre prakse, izazovi i vizija za budućnost“ koja je održana 15.novembra 2016.godine u Palati Srbije predstavljala je završni događaj projekta „Jačanje uloge i unapređenje kvaliteta rada pedagoških asistenata“ koji je Asocijacija pedagoških asistenata Srbije ( APAS) realizovala u saradnji sa UNICEF-om Srbija u toku 2015 i 2016.godine čiji je osnovni cilj bio unapređivanje usluge pedagoške asistencije u obrazovnom sistemu Republike Srbije i izgradnja kvalitetnih partnerskih odnosa APAS-a sa relevantnim institucijama na nacionalnom nivou, kao i razvoj strukture i rada Asocijacije pedagoških asistenata Srbije kao strukovnog udruženja.
Konferencija je imala za cilj okupljanje svih relevantnih aktera sa nacionalnog i lokalnog nivoa, predstavnike pre svega obrazovnih institucija, pedagoške asistente i asistentkinje radi razmene iskustava u vezi trenutnog stanja pedagoške asistencije u obrazovnom sistemu u Republici Srbiji, razmatranju kontekstualnog okvira na osnovu praksi u okruženju i na medjunarodnom nivou kao i pružanje konkretnih smernica za izradu Pravilnika o pedagoškoj asistenciji kao jednog od veoma bitnih dokumenata za regulisaje servisa pedagoške asistencije u obrazovnom sistemu Republike Srbije.
Ispred Ministrastva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije otvorila državna sekretarka gospođa Anamarija Viček govorivši o strateškom opredeljenju države da podrži one mere, među kojima je i uključivanje pedagoških asistenata u obrazovni sistem, koje doprinose kvalitetnijem sporovođenju procesa socijalne inkluzije Roma i Romkinja.
U uvodnom obraćanju prisutne su pozdravili predstavnik Nacionalnog saveta romske nacionalne manjine gospodin Živojin Mitrović, ispred Kancelarije UNICEF-a u Srbiji gospođa Tanja Ranković i gospodin Božidar Nikolić kao predsednik Asocijacije pedagoških asistenata Srbije. Oni su zauzeli zajednički stav o pedagoškoj asistenciji kao veoma važnom servisu pružanja podrške sprovodjenju obrazovne i socijalne inkluzije na nacionalnom nivou, o neophodnosti regulisanja radno-pravo statusa pedagoških asistenata u obrazovnom sistemu Republike Srbije kao i o značanoj ulozi Asocijacije pedagoških asistenata Srbije kao strukovnog udruženja kako za profesionalni razvoj tako i aktivno učešće pedagoških asistenata u zastupanju prava dece iz romske zajednice na kvalitetno i pravično obrazovanje.
Program konferencije bio je organizovan u tri tematske celine:Politika i praksa pedagoške asistencije u međunarodnoj perspektivi i u Srbiji, učešće i uloga Asocijacije pedagoških asistenata Srbije u međunarodnim i nacionalnim inicijativama i primeri dobre prakse pedagoških asistenata- izazovi u praksi.
Konferencija je omogućila svim učesnicima, relevantnim akterima obrazovnog procesa sa lokalnog i nacionalnog nivoa razmenu iskustva, pružanje smernica za unapredjenje sistema pedagoške asistencije i definisanje neke od važnih preporuka za buduće delovanje kao što je izrada Pravilnika o radu pedagoških asistenata kao jako bitog elementa u radu svih pedagoških asistenata, iniciranje saradnje sa drugim Asocijacijama i udruženjima na nacionalnom nivou prilikom posredovanja u nostrifikaciji-priznavanja strane školske dokumentacije kao i jače umrežavanje svih aktera obrazovnog procesa za koje Asocijacija pedagoškiih asistenata Srbije kao strukovno udruženje daje dovoljno prostora.
Opširniju informaciju pronađite OVDE