ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Министар Вербић разговарао са наставницима у Лесковцу

Министар просвете, науке и технолошког развоја др Срђан Вербић разговарао је у петак, 9. јануара са наставницима који раде у школама на територији Школске управе Лесковац, као и са представницима синдиката.

Министар је са наставницима разговарао на трибини под називом „Како до бољег статуса наставника“ која је одржана у Центру за стручно усавршавање у образовању у Лесковцу. Циљ овог скупа био је да се

кроз разговор и сарадњу наставника и Министарства просвете дође до путоказа и решења о томе како да се унапреди статус наставника.

„Не разговарамо само о статусу наставника у материјалном смислу, јер то није једини проблем, већ говоримо и о томе како да поправимо углед наставника за који многи кажу да је изгубљен“, рекао је министар Вербић у Лесковцу.

Говорећи о потреби да се проблеми у образовању системски решавају и то доношењем транспарентних одлука заснованих на подацима, министар Вербић је напоменуо да је Србија једина земља у Европи која нема информациони систем у образовању.

Одговарајући на питања наставника о рационализацији у просвети, он је навео да ће се радити на такозваном укрупњавању норме, па ће тако уместо четири наставника са 25 одсто норме радити један наставник са 100 одсто норме.

Говорећи о успостављању платних група и платних разреда у јавном сектору, министар је додао да је то једно од отворених питања о ком ће се разговарати. Као највећу недоумицу навео је начин на који може праведно да се измери квалитет и учинак наставника који би били мерило за напредовање у платним разредима.

Министар Вербић је подсетио да су се представници синдиката и Министарства просвете, науке и технолошког развоја још раније сагласили око текста Посебног колективног уговора за запослене у просвети, као и да је он послат надлежним институцијама на мишљење.

Вербић је најавио и да ће у суботу, 10. јануара бити одржан разговор са представницима четири синдиката просвете на ком ће се говорити управо о Посебном колективном уговору, као и о окончању штрајка.

Наставници су се интересовали и за друга питања везана за запошљавање, услове рада и друге проблеме са којима се свакодневно сусрећу током рада у школи.

Loading