
Ministarka Đukić Dejanović na Kopaonik biznis forumu
Ministarka prosvete prof. dr Slavica Đukić Dejanović učestvovala je danas na panelu „Obrazovanje 4.0“ u okviru Kopaonik biznis foruma.
Na panelu je bilo reči o tome koja znanja, veštine, stavove i vrednosti bi trebalo danas razvijati kod učenika, kakva je uloga novih tehnologija u obrazovnom procesu, motivaciji nastavnika i učenika, kao i značaju celoživotnog učenja i obrazovanja odraslih.
Ministarka prosvete istakla je da učenici u Srbiji o novim tehnologijama uče već u prvom ciklusu osnovnog obrazovanja.
“Digitalni svet je od školske 2020/2021. godine obavezan školski predmet u okviru prvog ciklusa osnovnog obrazovanja od 1. do 4. razreda osnovne škole. U drugom ciklusu obrazovanja, od petog do osmog razreda osnovne škole postoji obavezan predmet Informatika i računarstvo. Osim toga, učenici od 5. do 8. razreda imaju i obavezan predmet Tehnika i tehnologija. Veštačka inteligencija ima svoje mesto u programima nastave i učenja u okviru predmeta Informatika i računarstvo i Tehnika i tehnologija a osvrt na ovu temu primetan je i u predmetu Digitalni svet”, navela je Đukić Dejanović.
Ona je dodala da je u srednjem obrazovanju veštačka inteligencija deo nastavnog plana i programa nekoliko školskih predmeta, uglavnom izbornih, među kojima je “Savremena tehnologija”, gde uče o veštačkoj inteligenciji.
Ministarka je ukazala i na značaj celoživotnog učenja, kao i na saradnju svih relevantnih činilaca kada je reč o kreiranju obrazovnih politika.
“Projekat Master 4.0 povezuje tehnološka znanja sa poslovnim veštinama u okviru četiri IT + BIZNIS programa u Beogradu, Nišu i Kragujevcu, a gradi i most između tehnologije i umetnosti kroz dva GEJMING mastera u Beogradu i Kragujevcu”, navela je Đukić Dejanović.
Ona je objasnila da ti programi studentima pružaju mogućnost da se upoznaju sa svim aspektima rada na realizaciji različitih segmenata izrade, dizajniranja i produkcije video-igara, a potom da ta iskustva uključe i u svoj budući profesionalni rad.
Ministarka prosvete je ukazala da je digitalna transformacija veoma važan proces, ali ne sme biti na uštrb klasičnog učenja.
Ona je navela primer Švedske u kojoj se u škole umesto tableta i drugih pomagala više vraćaju knjige, .
„Digitalna transformacija, kao dinamičan i složen proces odvija se u skladu sa našim društvenim vrednostima. Kada je reč o obrazovanju naročito moramo da vodimo računa da digitalna transformacija zapravo bude digitalna evolucija tokom koje prioritetno nastojimo da vodimo računa o dobrobiti i podršci celovitom razvoju učenika”, kazala je ministarka prosvete.