Odbor za obrazovanje usvojio Predlog zakona o dualnom obrazovanju

Odbor za obrazovanje, nauku, tehnološki razvoj i informatičko društvo Narodne skupštine Republike Srbije na današnjoj sednici usvojio je u načelu Predlog zakona o dualnom obrazovanju i predloge zakona o izmenama i dopunama zakona o predškolskom, osnovnom i srednjem obrazovanju.

Predstavljajući Predlog zakona o dualnom obrazovanju ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević rekao je da je se pri izradi zakona krenulo od iskustava država u kojima postoji dualno obrazovanje, ali da je rezultat Nacionalni model prilagođen specifičnostima srpske privrede.

Osnovni zadatak ovog zakonskog rešenja je da uredi sistem među zainteresovanim stranama sa jedninstvenim ciljem da mladim ljudima omogućimo kvalitet znanja koji se stiče na dva mesta, teorijska znanja u školama i praktična znanja u realnom radnom okruženju u kompanijama koje prate tehničko-tehnološki razvoj. Na ovaj način učenici stiču i veštinu upravljanja znanjima, rekao je Šarčević.

Ministar je naglasio da je cilj da se deci da prilika da biraju između obrazovnih profila koji u sebi sadrže više veština. Kao primer naveo je oblast prerade drveta, u kojoj je u profilu operater za izradu nameštaja sadržano više veština, stolar, dekorater, tapetar i modelar.

Kao izuteno važno Šarčević je istakao da učenici neće biti radnici, da je njihovo prisustvo u kompanijama određeno nastavim planom i programom, da oni tek na završnim godinama na učenju kroz rad mogu provoditi tri dana nedeljno i to ne više od 6 sati dnevno.

Osim licenciranih instruktora, koji poseduju najsavremenija tehnološka znanja, otišli smo i korak dalje od svih i predvideli postojanje pedagoškog elementa, koordinatora praktične nastave, naglasio je Šarčević.

U skladu sa Strategijom obrazovanja 2020 i konceptom celoživotnog učenja, učenici koji završe dualne profile imaju pravo na nastavak obrazovanja nakon polaganja stručne mature.

 

 

Loading