ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Одржан други стручни скуп “Савремена пракса образовања наставника за различитост“

Министарство просвете, науке и технолошког развоја и Канцеларија УНИЦЕФ-а у Србији организовали су други стручни скуп за професоре високошколских установа на тему „Персонализација учења и инклузивна педагогија. Стручни скуп, који је водила проф. др  Јудит Холенвегер са Педагошког факултета Универзитета у Цириху, реализован је у периоду од 16. до 18. октобра 2016. године у Истраживачкој станици Петница.

Циљ скупа био је да се кроз размену искустава подстакну представници свих универзитета и факултета у Србији који образују будуће наставнике да мењају сопствену праксу и студијске програме у складу са савременом инклузивном теоријом  и праксом

Скуп је организован у оквиру заједничке иницијативе „Савремена пракса образовања наставника за различитост“, Истраживачке станице Петница, Министарства просвете, науке и технолошког развоја и УНИЦЕФ-а. У оквиру ове иницијативе организује се низ консултативних састанака, стручних скупова и семинара са признатим међународним стручњацима са европских и светских универзитета, са којима представници  универзитета и факултета из Србије имају прилику да размене искуства о новим приступима учењу и  настави, о компетенцијама и профилу савременог наставника за различитост, о повезивању теорије, праксе, истраживања и развоја, о преносу знања између факултета и школа и друго. Надамо се да ће овај процес резултирати изградњом мреже професора и сарадника са универзитета који ће иновирањем студијских програма подићи компетенција за инклузивно образовање својих студената – будућих наставника.

Неке од тема на скупу биле су „Принципи инклузивне педагогије –изазовни ставови и промишљања наставника и ученика“, „Разумевање учења и трансформација капацитета за учење“, „Разумевање потреба различитих ученика у разноликим одељењима“, „Разумевање различитости код наставника и ученика“, „Теоретске основе и како подићи свест о различитостима“, „Сметње у развоју и како их разумети у контексту различитости“, „Партиципација – како укључити све у циљу постизања релевантних циљева“, „Укључивање наставника и ученика“, „Како подићи свест код студената педагошког/учитељског факултета“, „Праксе у одељењима које су усмерене на ученика“, „Подучавање различитих ученика у разноликим одељењима“, „Универзални дизајн за учење“, „Теоретске основе и ефекти у одељењима“, „Примена информационо-комуникационих технологија усмерених на факултет и на школу“, „Оцењивање у функцији учења, оцењивање као учење и оцењивање учења“, „Размена знања – укључивање у заједницу учења у функцији унапређивања курикулума за образовање наставника“.

На скупу је учествовало 34 професора високошколских установа из Београда, Крагујевца, Ниша, Чачка, Јагодине, Новог Сада, као и представници Министарства просвете и УНИЦЕФ-а.

Учесници су скуп оценили као вишеструко значајан. Осим инспиративних предавања, учесницима је на располагање стављена богата литература. Као посебно значајна добит са скупа издвојени су размена и повезивање професора са различитих факултета и катедри у заједницу учења. Следећи консултативни састанак у сличном саставу најављен је за март 2017. године.

 

Loading