
Održan Međunarodi naučni skup „Novi horizonti vaspitanja i obrazovanja“
Obrazovanje je složen društveni fenomen koji reflektuje sve promene u društvu, istaknuto je na Međunarodom naučnom skupu „Novi horizonti vaspitanja i obrazovanja“, koji je 28. maja održan na Učiteljskom fakultetu u Beogradu.
Državni sekretar u Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja prof. dr Ivica Radović ukazao je da je potrebno stimulisati i učenike i nastavnike da prate promene koje se dešavaju.
Savremen pristup obrazovanju, zahteva od nastavnika drugačiji pristup planiranju, ostvarivanju, praćenju i vrednovanju nastavnih sadržaja“, rekao je Radović i podsetio da obrazovanje učitelja u Srbiji ima dugu tradiciju, kao i na značaj Učiteljskog fakulteta u obrazovanju budućih nastavnika.
Državni sekretar Radović naveo je i da je zadatak obrazovno-vaspitnih ustanova da, osim kvalitetnog obrazovanja, neguju i afirmišu kulturne i društvene vrednosti, ali i da podstaknu učenike da promišljaju i budu kreativni.
To su neke od sposobnosti koje su mladima potrebne kako bi u budućnosti mogli da odgovore na sve izazove i zahteve savremenog života i tržišta rada, dodao je Radović.
Pomoćnik ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Milan Pašić istakao je da su prioriteti obrazovanja i vaspitanja celoživotno učenje, razvoj kritičkog mišljenja, medijske i informatičke pismenosti, obrazovanje usklađeno sa dostignućima nauke, tehnike i tehnologije, ali i održivog razvoja.
U cilju daljeg unapređivanja kvaliteta, efikasnosti i relevantnosti obrazovanja i vaspitanja, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja nastavlja sveobuhvatne i intezivne reforme sistema obrazovanja i vaspitanja“, naveo je on i dodao da su reformske mere i aktivnosti, predviđene Strategijom razvoja obrazovanja i vaspitanja u Republici Srbiji do 2030. godine.
Pašić je naveo da su promena paradigme nastave i učenja, koje podrazumeva obrazovanje koje je zasnovano na ishodima, novih programa nastave i učenja, digitalizacija nastave i uvođenje digitalnih obrazovnih materijala, nabavka nastavnih sredstava i opremanje škola, samo deo reformskih aktivnosti koje sprovodi Ministarstvo.
Kako je istakao, novi i unapređeni programi nastave i učenja zahtevaju i profesionalno osnažene nastavnike, koji će proces nastave i učenja realizovati primenom savremenih pristupa, metoda i tehnika rada u cilju razvijanja kompetencija i veština učenika.
Vizija razvoja podrazumeva dalji rad na izgradnji društva zasnovanog na znanju, društva koje neguje vrednosti poput kritičkog mišljenja, kreativnosti, radoznalosti, solidarnosti, međusobnog poštovanja, ličnog integriteta, odgovornosti, uvažavanja i jačanja inkluzivnog pristupa u obrazovanju koji omogućava kvalitetno obrazovanje za sve i ekonomije koja će biti konkurentna na evropskom, ali i na svetskom ekonomskom tržištu“, zaključio je pomoćnik ministra.