Представници Министарства просвете, науке и технолошког развоја представили стратешке правце у развоју инклузивног образовања Србије
Представници министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије представили су данас делегацијама министарстава просвете Киргистана и Казахстана стратешке правце у развоју инклузивног образовања у Србији.
Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић оценио је на почетку састанка у Београду да су образовање и наука најбољи мост сарадње међу државама и људима.
Он је указао на значај предшколског образовања за наставак школовања и додао да је циљ министарства да образовањем буде свима доступно.
Министар је изразио наду да ће Србија наставити сарадњу у области образовања са Киргистаном и Казахстаном.
Помоћница министра просвете за предшколско и основно образовање и васпитање Весна Недељковић говорила је о статусу реформи јавних политика и о стратешким правцима развоја када је реч о развоју инклузивног образовања у Србији.
Започето је законским оквиром из 2009. године када је инклузија препозната. Инклузија се за ових 10 година развијала, али сад видимо како може још боље и у ком правцу је потребно да иде. Због тога желимо да наставимо усклађивање законодавног оквира из области образовања, здравствене и социјалне заштите, јер се тренутно највише бавимо додатном подршком, казала је она.
Помоћница министра казала је да је у спровођењу процеса инклузије веома важно унапређивање компетенција запослених у образовању, али и процеса руковођења установама.
Морамо се бавити иницијалним образовањем наставника у свим сферама. Посебно с нагласком на инклузивно образовање. Методичке праксе се морају мењати. То је нешто на чему радимо, казала је Весна Недељковић.
Према њеним речима, за процес инклузије је веома важна и приступачност објеката што у великој мери зависи од локалне самоуправе.
Недељковић је рекла и да је направљен огроман искорак када је реч о укључивању у систем образовања Србије деце из реадмисије, сезонских миграната и деце миграната.
Она је навела и да је започела трансформација такозваних специјалних школа и да је идеја да се формирају ресурс центри за асистивне технологије.
Помоћница министра захвалила је том приликом канцеларији УНИЦЕФ-а на пруженој помоћи приликом реализације различитих пројеката у области образовања.