
Predstavnici Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja predstavili strateške pravce u razvoju inkluzivnog obrazovanja Srbije
Predstavnici ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije predstavili su danas delegacijama ministarstava prosvete Kirgistana i Kazahstana strateške pravce u razvoju inkluzivnog obrazovanja u Srbiji.
Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević ocenio je na početku sastanka u Beogradu da su obrazovanje i nauka najbolji most saradnje među državama i ljudima.
On je ukazao na značaj predškolskog obrazovanja za nastavak školovanja i dodao da je cilj ministarstva da obrazovanjem bude svima dostupno.
Ministar je izrazio nadu da će Srbija nastaviti saradnju u oblasti obrazovanja sa Kirgistanom i Kazahstanom.
Pomoćnica ministra prosvete za predškolsko i osnovno obrazovanje i vaspitanje Vesna Nedeljković govorila je o statusu reformi javnih politika i o strateškim pravcima razvoja kada je reč o razvoju inkluzivnog obrazovanja u Srbiji.
Započeto je zakonskim okvirom iz 2009. godine kada je inkluzija prepoznata. Inkluzija se za ovih 10 godina razvijala, ali sad vidimo kako može još bolje i u kom pravcu je potrebno da ide. Zbog toga želimo da nastavimo usklađivanje zakonodavnog okvira iz oblasti obrazovanja, zdravstvene i socijalne zaštite, jer se trenutno najviše bavimo dodatnom podrškom, kazala je ona.
Pomoćnica ministra kazala je da je u sprovođenju procesa inkluzije veoma važno unapređivanje kompetencija zaposlenih u obrazovanju, ali i procesa rukovođenja ustanovama.
Moramo se baviti inicijalnim obrazovanjem nastavnika u svim sferama. Posebno s naglaskom na inkluzivno obrazovanje. Metodičke prakse se moraju menjati. To je nešto na čemu radimo, kazala je Vesna Nedeljković.
Prema njenim rečima, za proces inkluzije je veoma važna i pristupačnost objekata što u velikoj meri zavisi od lokalne samouprave.
Nedeljković je rekla i da je napravljen ogroman iskorak kada je reč o uključivanju u sistem obrazovanja Srbije dece iz readmisije, sezonskih migranata i dece migranata.
Ona je navela i da je započela transformacija takozvanih specijalnih škola i da je ideja da se formiraju resurs centri za asistivne tehnologije.
Pomoćnica ministra zahvalila je tom prilikom kancelariji UNICEF-a na pruženoj pomoći prilikom realizacije različitih projekata u oblasti obrazovanja.