
Preduzetničko obrazovanje neće biti poseban predmet
Prema planu Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja od sledeće školske godine, učenici od petog do osmog razreda imaće novi model učenja – preduzetničko obrazovanje. Nije reč o novom predmetu i dodatnim časovima i opterećenju za osnovce, već će ovaj model obrazovanja biti uveden kroz međupredmetno uvezivanje sadržaja, a startovaće kao pilot-projekat.
Prema rečima Gabrijele Grujić, savetnice ministra prosvete nauke i tehnološkog razvoja za dualno obrazovanje preduzetničko obrazovanje, osnovni razlog uvođenja ovakvog modela učenja je stimulacija preduzimljivosti mladih i formiranje radne etike, kao preduslova uspešnog planiranja karijere.
„Sagledavajući dosadašnje načine obrazovanja , stiče se slika da su nam deca nezainteresovana za proces učenja, ne umeju da povežu sadržaje iz različitih oblasti . Suština se odnosi na razvoj kreativnog, procesnog, kritičkog, sinteznog i projektnog mišljenja kod mladih na što ranijem uzrastu “, navodi Gabrijela Grujić.
Ona kaže da obrazovanje ne znači samo sticanje znanja, nego podrazumeva na koji način decu učimo da koriste svoj razum.
„ Preduzetničko obrazovanje sprovodiće se kroz međupredmetno uvezivanje sadržaja predstavljeno kroz „školski projekat“ iz određenih oblasti. Nastavnici će u skladu sa dečjim idejama moći slobodnije da kreiraju svoje časove, da zajedno izvode nastavu iz različitih oblasti. Rezultat ovakvog modela bio bi to što bi na kraju osmog razreda deca, pored svedočanstva, imala i svoj „idejni projekat“, navodi Grujić, dodajući da će i privrednicima će biti omogućeno da posećuju škole, kako bi na taj način podstakli učeničke ideje i informisali roditelje i nastavnike o potrebama privrede, a u cilju lakšeg opredeljivanja učenika za buduća zanimanja.
Vesna Nedeljković, pomoćnica ministra za predškolsko i osnovno obrazovanje i vaspitanje, ističe da je važno uvezivanje više disciplina i učenje dece kako da njihovo znanje postane funkcionalno, o kojoj god oblasti da je reč – od muzike do matematike, te da deca prestanu učenje da doživljavaju kao „trku za ocenom“ .
„Učenici ne treba da se plaše dodatnih obaveza, jer smo vodili računa o tome. Neće dobiti još jedan čas u nedeljnom rasporedu. Preduzetničko obrazovanje ne znači nužno ostvarivanje neke ekonomske dobiti, već preduzetništvo može da se realizuje kroz kulturu, matematiku ili druge predmete“, objašnjava pomoćnica ministra Nedeljković, dodajući da je krajnji cilj funkcionalno znanje učenika.