Promocija novog koncepta digitalizacije završnog ispita

Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić, ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević i direktor Kancelarije za IT i elektronsku upravu Mihailo Jovanović  posetili su danas Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja u Beogradu u kome se nalazi centar za štampanje i digitalno pregledanje testova za završni ispit koji će biti održan od 17. do 19. juna.

Kako je istaknuto, softver za digitalno pregledanje uradio je Fakultet organizacionih nauka iz Beograda i celekopno tehnološko rešenje je proizvod stručnjaka iz Srbije.

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić istakla je da je proces polaganja male mature ove godine digitalizovan u najvećoj meri i da je time učinjen bezbednijim, sigurnijim, efikasnijim i objektivnijim.

Premijerka je navela da će se od ove godine testovi isključivo  štampati u ovom zavodu i dodala da je država uložila 40 miliona dinara za najnoviju i najmoderniju opremu za štampanje.

Ona je objasnila da je proces skeniranja i pregledanja testova u potpunosti digitalizovan u šta je uloženo dodatnih 20 miliona dinara za nabavku novih skenera i kompjutera.

Brnabić je naglasila da će čitav proces od sada biti i objektivniji jer je pregledanje testova “anonimno“, odnosno, profesori ne znaju čiji zadatke pregledaju i iz kojih su škola i gradova.

Uradili smo ogroman, važan i kompleksan posao, rekla je Brnabić i najavila da će sledeće godine biti do kraja sproveden proces digitalizacije male mature kada će učenici na kompjuteru rešavati test, a ne na papiru u školi.

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević rekao je da je digitalizacija ovog procesa samo nastavak procesa celokupne digitalizacije obrazovanja.

Ove godine imamo bezbednu štampariju i bezbedno pregledanje…Na taj način smo došli do toga da se vrednuje stvarno znanje. A ono što je i bio cilj i što ćemo projektom državne mature uraditi je da i malu maturu približimo toj vrsti nezavisne eksterne ocene, kao i eksterno vrednovanje celog sistema. Tek tada Srbija ulazi u sferu visoko razvijenih zemalja kada je obrazovanje u pitanju, kazao je on.

Šarčević je ocenio i da je digitalna samoprocena znanja koja je, takođe, rađena ove godine bila hrabar korak.

Videli smo da je sistem spreman, da su nastavnici mnogo napredovali da učenici prihvataju ove nove modele, kazao je Šarčević.

Ministar je naglasio da je uloga Zavoda za vrednovanje obrazovanja i vaspitanja veoma značajna i da će doći do izražaja prilikom uvođenja vrednovanja kvaliteta obrazovanja na visokom obrazovanju.

Proces skeniranja testova, pakovanje i distribuciju prisutnima je objasnio pomoćnik ministra za predškolsko i osnovno obrazovanje Milan Pašić.  On je naglasio da ceo proces odlikuje transparentnost i da je to njegov najveći benefit.

Direktor Zavoda za vrednovanje obrazovanja i vaspitanja Branislav Ranđelović rekao je da je priprema zadataka za završni ispit koji se polaže na kraju osmog razreda osnovne škole jedna od ključnih aktivnosti ove institucije.

On je rekao da je Zavod dobio savremenu štamparsku mašinu i da to znači će se od ove godine zadaci štampati unutar obrazovnog sistema.

Mi kao Zavod imamo veliko zadovoljstvo što se ovaj skening centar nalazi upravo u našoj zgradi, rekao je Ranđelović iskazujući zahvalnost premijerki i ministru prosvete na angažovanosti i pruženoj pomoći.

Direktor Kancelarije za IT i elektronsku upravu Mihailo Jovanović rekao je da je u poređenju sa prošlom godinom ceo proces izmenjen i digitalizovan.

Ako bismo uporedili prošlu i ovu godinu jedina stvar koja je ostala ista je da đaci u svojim školama rade testove tako što koriste papir i olovku. Sve ostalo, kompletna tehnologija, kompletni prcesi su u popunosti izmenjenjni i digitalizovani, naveo je on.

Prema njegovim rečima, centar u kome se štampaju testovi je nov i mere zaštite podataka o ličnosti su u potpunosti sprovedene.

Po prvi put država ima svoj skening centar. Naime, kada se vrate testovi, a njih ima oko 200.000 u jednoj generaciji. Oni se ovde skeniraju i pretvaraju u digitalnu formu. Mnogo je lakše pregledati testove u digitalnoj formi. Treći značajn segment je softver za digitalno ocenjivanje. Zadaci koji su zatvoreni se softverski ocenjuju. Otvoreni zadaci se ocenjuju tako što uvek imamo dva profesora koji ocenjuju. Ako su ocene iste, dobro, a ako ne uključuje se treći profesor koji proverava i usklađuje te zadatke. Ovo nam je omogućilo  mnogo brže ocenjivanje i mnogo manji broj ljudi koji učestvuje u procesu, mnogo veći kvalitet i pouzdanost i transparentnost, naveo je on.

Rezultate završnog ispita učenici i njihovi roditelji će moći da provere na sajtu zios.prosveta.gov.rs, kao i da zatraže da im se preko elektronske pošte proslede testovi.

Učenici osmog razreda polagaće završni ispit u matičnoj osnovnoj školi 17, 18. i 19. juna, rešavanjem testova iz srpskog, odnosno maternjeg jezika, matematike i kombinovanog testa.

Loading