Радовић: Дигитализација подиже квалитет образовања
Научене лекције из претходних годину дана пандемије потврђују да дигиталне технологије имају значајан потенцијал да допринесу подизању квалитета и досезању исхода образовања ученика и студената, али и одраслих особа укључених у целоживотно учење, рекао је државни секретар у Министарству просвете, науке и технолошког развоја проф. др Ивица Радовић.
Он је на конференцији Стручно усавршавање службеника у време пандемије – изазови и научене лекције, коју организује Национална академија за јавну управу, рекао да дигитална трансформација обухвата све области образовне политике.
У сегменту који се односи на оснаживање наставника да унапреде своје стручне, али и дигиталне компетенције, Министарство просвете, науке и технолошког развоја у сарадњи са Заводом за унапређивање образовања и васпитања и Заводом за вредновање квалитета образовања и васпитања, али и другим партнерима који долазе из сфере ИТ индустрије успоставило је концепт онлајн стручног усавршавања наставника“, рекао је проф. др Радовић.
Активности су, како је додао, реализоване у онлајн окружењу, обухватиле су велики број наставника и пружиле неопходну подршку, пре свега за реализацију наставе у ово изазовно време за читаву планету.
Он је подсетио да је у претходном периоду покренут низ иницијатива које треба да допринесу ширем и дубљем разумевању дигиталног образовања, са фокусом на то да се школе, наставници и ученици на адекватан начин уведу у дигитални свет и свет наставе подржане дигиталном технологијом.
Развијамо савремене програме наставе и учења предмета Информатика и рачунарство за други циклус основног образовања. Развија се програм наставе и учења предмета Дигитални свет за први циклус основног образовања – први и други разред. Све ове промене прати и обуку наставника разредне наставе и професора“, додао је проф. др Радовић.
Министарство, како је рекао, настоји да наставницима у процесу интеграције дигиталних концепата, алата и садржаја у свакодневну образовну праксу, обезбеди неопходну подршку и обуке за дигиталне компетенције.
Оценио је и да постоји добра прилика да се у Србији, дигитално образовање трајно помери са маргине и постане равноправна компонента наставе, учења и вредновања у 21. веку.