
Radović: Važna međusobna povezanost i umreženost obrazovnih sektora u regionu
Savremeni pristupi obrazovanju, zahtevaju od nastavnika drugačiji pristup planiranju, ostvarivanju, praćenju i vrednovanju nastavnih sadržaja. Obrazovanje postaje put koji je aktivno-kreativan i interaktivan, i za nastavnika i za učenika, rekao je državni sekretar u Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja prof. dr Ivica Radović na završnoj konferenciji projekta koji je trajao tri godine: „Priprema budućih nastavnika na Zapadnom Balkanu: Obrazovanje za demokratiju i zaštitu ljudskih prava“.
Projekat je podržan od Saveta Evrope, a dizajniran i implementiran od Evropskog Vergeland centra u bliskoj saradnji sa partnerima iz regiona: odgovarajućim državnim obrazovnim institucijama (iz Srbije Zavod za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja), kao i ključnim akterima u inicijalnom akademskom obrazovanju nastavnika: Učiteljskim fakultetom u Beogradu, Pedagoškim fakultetom u Nišu, kao i odgovarajućim učiteljskim i pedagoškim fakultetima iz Bosne i Hercegovine, Severne Makedonije, Albanije, Crne Gore i Kosova (Kosovo u projektu označeno * zvezdicom u skladu sa rezolucijom 1244 SB UN). Projekat je finansiralo Ministarstvo spoljnih poslova Kraljevine Norveške.
On je istakao da je ovaj projekat veoma važan, jer istovremeno ide u dva pravca. Jedan je, kako kaže, usmeren ka istraživanju, poboljšavanju i unapređivanju kvaliteta inicijalnog obrazovanja budućih nastavnika sa posebnim naglaskom na značaju praktične nastave, kao i međusobnom povezivanju škola u regionu.
Drugi pravac je jednako bitan jer se kroz njega reflektuju: afirmacija i implementacija vrednosti i principa kakvi su demokratija, participativnost i inkluzivnost – kompetencije koje Savet Evrope i ostale evropske organizacije godinama unazad visoko vrednuju“, rekao je on.
Dodao je da je zadatak obrazovno-vaspitnih ustanova da, osim kvalitetnog obrazovanja, neguju i afirmišu kulturne i društvene vrednosti.
U školama postoji dosta prostora da se kroz različite predmete učenicima predstave sadržaji i vrednosti koji su važni za usvajanje demokratskih veština. Ujedno je potrebno stimulisati i učenike i nastavnike da prate promene, promišljaju i budu kreativni. To su neke od sposobnosti koje su mladima potrebne kako bi u budućnosti mogli da odgovore na sve izazove i zahteve savremenog života i tržišta rada“, rekao je prof. dr Radović.
Istakao je da je osnovni smisao delatnosti obrazovne zajednice od predškolskog nivoa do visokog univerzitetskog obrazovanja povećanje i razmena znanja, ideja i informacija među ljudima sveta.
Napredak neke zemlje, u svakom pogledu, zavisi od obrazovnog sistema, jer uzlaznom putanjom danas idu ona društva koja se zasnivaju na znanju, inovacijama, kulturi, kreativnosti, slobodi mišljenja“, istakao je prof. dr Radović.
On je učesnicima konferencije čestitao na postignutim rezultatima, uz zahvalnost Vladi Norveške za finansiranje Projekta i dodao da će u Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije uvek imati partnera koji je spreman za dalju saradnju i maksimalnu podršku.
Uveren sam da će preporuke koje budu usvojene na kraju konferencije predstavljati izuzetno korisne smernice za razvoj obrazovnih politika u regionu Zapadnog Balkana“, rekao je Radović.
Konferenciji je prisustvovala i prof. dr Elma Elfić Zukorlić, pomoćnica ministra za unapređivanje ljudskih i manjinskih prava u obrazovanju.