ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Развој кооперативно-занатског образовања

Министар просвете, науке и технолошког развоја др Срђан Вербић, савезни министар за Европу, интеграције и спољне послове Аустрије Себастијан  Курц, председник Привредне коморе Србије Марко Чадеж и председник Привредне коморе Аустрије др Кристоф Лајтл потписали су данас у Привредној комори Србије Меморандум о сарадњи у развоју елемената дуалног образовања у средњем стручном образовању.

Mинистар просвете, науке и технолошког развоjа др Срђан Вербић истакао задовољство потписивањем Меморандума о сарадњи са Аустријом  о кооперативно- занатском образовању, како се овај модел образовања назива у Србији.

– Аустрија зна колико је тешко копирати образовне моделе других земаља. Један од најважнијих задатака да се развије модел занатског образовања какав одговара потребама Србије, потребама привреде Србије и какав одговара нашем менталитету и култури и какав одговара нашим социјалним партнерима. Дуално образовање jе jедан изузетан вид jавно-приватног партнерства, партнерства какво желимо тек да развиjемо у Србији. Јавно-приватно партнерство подразумева сарадњу компаниjа и школа на свим нивоима, не само са средњим стручним, већ и са основним школама, факултетима, а посебно са високим струковним школама“, рекао jе  министар Вербић .

Он је истакао да Министарство просвете науке и технолошког развоја има изузетну  сарадњу са колегама из Аустрије. Министар Вербић је указао да се на примеру маjских поплава видело колико компаниjе могу да помогну школама, што значи да се са њима може сарађивати, не само по питању практичне наставе већ и у сваком другом смислу.

-Kомпаниjе могу да помогну, не само што се тиче  праксе – рекао је Вербић и додао да је потребно да свака школа има свог партнера у привреди“, обjаснио jе он.

Према речима министра Вербића, важан следећи корак jесте мотивациjа ученика да уписуjу профиле за рад у области металске, дрвно- прерађивачке или рецимо кожарске струке.

-Важан следећи корак jе да буде мање оних коjи се обучаваjу за услуге, а више за наставак кариjере у инжењерским областима или за занатске профиле“, рекао jе Вербић.

Loading