Rezultati konkursa „Holokaust kao polazna tačka“
Ministarstvo prosvete i Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja pozvali su nastavnike osnovnih i srednjih škola da učestvuju na konkursu Kultura sećanja – Holokaust kao polazna tačka. Nastavnici su dobili mogućnost da podele svoja iskustva i primere nastavnih i vannastavnih aktivnosti posvećenih temi Holokausta, istoriji stradanja u Drugom svetskom ratu, promociji kulture sećanja i borbe protiv antisemitizma i svih oblika ksenofobije.
Konkurs je imao dve kategorije:
Kategorija 1 bila je namenjena nastavnicima osnovnih i srednjih škola koji do sada nisu pohađali obuke Holokaust kao polazna tačka (The Holocaust as a Starting Point) koje organizuju Memorijalni centar Šoa – Muzej i centar za dokumentaciju iz Pariza (Le Mémorial de la Shoah – Musée et Centre de Documentation, Paris, France), Ministarstvo prosvete i Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.
Kategorija 2 bila je namenjena nastavnicima koji su već pohađali osnovnu ili naprednu obuku Holokaust kao polazna tačka u organizaciji istih partnera.
Nagrade za učesnike konkursa:
- Za kategoriju 1: učešće na osnovnoj obuci Holokaust kao polazna tačka, koja će biti realizovana od 27. do 29. marta 2025. godine u Beogradu.
- Za kategoriju 2: učešće na naprednoj obuci Holokaust kao polazna tačka, koja će biti realizovana u aprilu 2025. godine u Sarajevu.
Na konkurs je pristiglo 26 radova – 20 u kategoriji 1 i šest u kategoriji 2. Komisija je pregledala sve radove i konstatovala da oni predstavljaju vredan doprinos negovanju kulture sećanja te predložila da svi nastavnici koji su se odazvali na konkurs budu nagrađeni učešćem na obukama.
Uz uvažavanje truda svih učesnika, komisija je izdvojila nekoliko radova koji se posebno ističu po kreativnom pristupu, dubini obrade teme i inovativnosti u realizaciji nastavnih i vannastavnih aktivnosti:
Istaknuti radovi u kategoriji 1:
- Naziv rada/aktivnosti: Memorijalni turizam
Autor: Marija Cvetković, Tehnička škola, Knjaževac
- Naziv rada/aktivnosti: Les temoignages des victimes (Svedočanstva žrtava) – L’opposition du l’imparfait et le passé composé
Autor: Snežana Stevanović, Ugostiteljsko- turistička škola sa domom učenika, Vrnjačka Banja
- Naziv rada/aktivnosti: Aleksandar Tišma: Upotreba čoveka (interpretacija dela)
Autor: Svetlana Vulić, Sportska gimnazija, Beograd
Istaknuti radovi u kategioriji 2:
- Naziv rada/aktivnosti: Virtuelni muzej – sećanje na žrtve
Autori: Tatjana Hadžić Jovović, Jelena Mucić, Snežana Bogićević, Vesna Kostić i učenici 7. i 8. razreda OŠ „Jovan Dučić“, Beograd
- Naziv rada/aktivnosti: Razbijanje mitova o Holokaustu – Pet pogrešnih ideja o Holokaustu
Autor: Dragana Jovanović, Osnovna škola „Miroslav Antić Mika“, Pančevo
- Naziv rada/aktivnosti: Kultura sećanja – Holokaust kao polazna tačka u istoriji i audio-vizuelnoj umetnosti kroz nastavne i vannastavne aktivnosti
Autori: Stela Gašparović i Čarna Radoičić, Filološka gimnazija, Beograd
- Naziv rada/aktivnosti: Glasovi prošlosti – digitalna mapa sećanja
Autor: Gordana Pavlović, Gimnazija „Sava Šumanović“, Šid
Radovi koji su učestvovali na konkursu obogatiće stranicu Kultura sećanja https://zuov.gov.rs/kultura-secanja kako bi poslužili kao inspiracija drugim nastavnicima u planiranju i realizaciji nastavnih i vannastavnih aktivnosti posvećenih temi Holokausta i negovanju kulture sećanja.