Savremena praksa u obrazovanju nastavnika za različitost

U okviru zajedničke inicijative Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog napretka, Istraživačke stanice Petnica i kancelarije Unicef-a za Srbiju u Petnici je gostovala prof. dr Džudit Holenveger Haskel, stručnjakinja za inkluzivno obrazovanje s Pedagoškog univerziteta u Cirihu.

Osnovni cilj njene posete je vođenje trodnevnog konsultativnog stručnog skupa sa profesorima fakulteta i akademskom zajednicom o uvođenju inkluzivnog obrazovanja na fakultetima koji obrazuju buduće nastavnike.
Stručni skup je trajao tri dana i za to vreme učesnici su prošli kroz module koji su nastali u okviru zajedničkog projekta Evropske unije i Saveta Evrope „Regionalna podrška inkluzivnom obrazovanju“ u Jugoistočnoj Evropi gde je razvijena publikacija Alat za unapređenje prakse obrazovanja nastavnika za inkluzivno obrazovanje

Više o projekta možete videti OVDE 

Profesori su se upoznali sa obrazovnim programima, pristupima i metodama koji su se pokazali kao efikasni inkluzivne prakse.
Tokom tri dana učesnici su prošli kroz ključne teme:
– razvoj vizije inkluzivne prakse
– kompetencije nastavnika u inkluzivnoj učionici
– povezivanje teorije i prakse
– saradnja sa praktičarima
– strategije za razvoj kurikuluma.
Cilj ovog skupa bio je unapređenje kompetencija i prakse nastavnika za inkluzivno obrazovanje kao i upoznavanje sa načinima za podizanje kapaciteta nastavnika za sprovođenje inkluzivnog obrazovanja kroz metodiku predmeta u osnovnoj školi.
Nakon obuke učesnici su davali predloge za dalje planiranje koraka u obrazovanju budućih nastavnika kao i predloge za međusobno umrežavanje i horizontalnu razmenu ideja i primera dobrih praksi.
Učesnici su identifikovali potrebu za horizontalnom saradnjom između različitih aktera u oblasti inkluzije: univerziteta, ministarstava, škola i drugih obrazovnih ustanova za nastavnike.
Skup je svojim prisustvom trećeg dana obuke podržao ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja dr Srđan Verbić. Učesnici su imali priliku da sa njim razmene mišljenja o izazovima sa kojima se susreću u radu.

Loading