
Srbija prepoznaje značaj predškolskog vaspitanja i obrazovanja
Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević sastao se danas sa regionalnim direktorom UNICEF-a Afšan Kan i direktorom kancelarije UNICEF-a u Srbiji Mišel Sent-Lotom. Sagovornici su ukazali na značaj predškolskog vaspitanja i obrazovanja i važnost većeg obuhvata dece predškolskim sistemom.
Srbija prepoznaje značaj predškolskog vaspitanja i obrazovanja, ali i neophodnost stvaranja uslova za širu dostupnost kvalitetnog obrazovanja, kao jednog od ključnih faktora u obezbeđivanju dečijih prava, rekao je Šarčević i tom prilikom istakao da Ministarstvo u saradnji sa predškolskim ustanovama, jedinicama lokalnih samouprava i uz značajnu podršku Vlade Republike Srbije realizuje aktivnosti i inicijative kojima se doprinosi građenju kvalitetnog sistema predškolskog vaspitanja i obrazovanja za svu decu predškolskog uzrasta i njihove porodice.
Dobra politika cena koju sprovodi Vlada Republike Srbije omogućava da boravak dece u vrtićima bude jeftiniji za njihove porodice nego ostanak kod kuće. Uz razne druge olakšice potrebno je da se urade i socijalne karte, kako bi se identifikovale ranjive porodice i napravio plan podrške, rekao je Šarčević.
On je naglasio da je Ministarstvo posvećeno podršci ranog razvoja dece, naročito iz osetljivih grupa, i dodao da su puno poštovanje ljudskih prava u obrazovanju kroz podršku interkulturalnosti i podsticanje čuvanja nacionalnog identiteta, tradicije i kulture, glavne smernice politike Ministarstva.
Značaj saradnje svih učesnika na polju unapređivanja ranog obuhvata dece, a posebno kroz predškolsko vaspitanje i obrazovanja istakla je i Afšan Kan i dodala da je izuzetno zahvalna na tome što je Srbija otvorila vrata brojnoj deci migrantima koja su uključena u školski sistem, što, prema njenim rečima, predstavlja dobar primer svim evropskim zemljama.
Podaci pokazuju da je u prethodnoj deceniji u Srbiji napravljen značajan napredak u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, međutim i dalje je obuhvat nizak kada su u pitanju deca iz osetljivih grupa (deca koja žive u ruralnim područjima, siromašna deca, deca u neformalnim romskim naseljima, kao i deca sa smetnjama u razvoju).