ЋИРИЛИЦА | LATINICA

У образовном систему Србије око 800 деце миграната у 70 школа

У Србији су уложени позитивни напори да се деца мигранти укључе у образовни систем, рекла је помоћница министра просвете за предшколско и основно образовање и васпитање Весна Недељковић.

На округлом столу о укључености и квалитету образовања миграната и избеглица одржаном у четвртак, 26 априла у Београду Недељковић је навела да је цео образовни систем био на испиту и да је тај испит успешно положен.

Наши напори нису били усмерени на велики број деце, али представљају велику промену у систему образовања, која захтева стално прилагођавање, рекла је  она.

Додала је да се никада не зна када ће се доћи следећи талас избеглица, али да су искуства укључивања деце миграната у образовни систем указала на простор за побољшање наставе за децу којима српски није матерњи и да је почело самооцењивање педагога.

На скупу је оцењено да се број деце миграната укључених у образовни систем Србије смањује, али да су напори за њихову инклузију изузетно позитивни.

У анализи укључености деце миграната у образовни систем наводи се да се број деце школског узраста у 18 мигрантских центара у Србији од октобра 2017. до фебруара 2018. смањио за 235 и да сада износи 722. Опао је и број деце која похађају школе и сада износи 415.

У образовном систему је највише деце основношколског узраста, али у тај број нису укључена деца из Сомбора, Суботице и Кикинде, која наставу похађају у самим центрима. Обухват основног образовања је од 86 до 90 одсто деце, а средњошколског између осам и 16 одсто.

Све школе које смо посматрали, а које нуде подршку деци-мигрантима, сарађују с представницима локалне самоуправе, међународним и домаћим невладиним организацијама, школском управом и Министарством образовања, навела је специјалисткиња УНИЦЕФ-а у Србији за образовање Тања Ранковић.

Она је рекла да је циљ праћења укључености миграната у образовни систем увид у мишљење наставника и школа о актуелном стању са децом мигрантима, пруженој и потребној подршци и креирање препорука за унапређивање подршке наставницима и школама у које су укључена деца мигранти.

Напори за инклузију деце миграната нису обичан, већ један од највећих успеха Србије. Захваљујући сарадњи УНХЦР-а, надлежних министарстава, Комесаријата за избеглице и невладиних организација, скоро 800 деце у 70 школа сада учествује у образовном систему Србије, рекла је заменица УНИЦЕФ-овог представника у Србији Северин Леонар.

На скупу је представљена и платформа РЕМИС, путем које наставници или мигранти могу усавршавати постојећи оквир образовања и приручник за подршку језичкој настави, коју је израдио тим Филолошког факултета Универзитета у Београду у сарадњи са филозофским факултетима из Србије.

Loading