
Unapređenje predškolskog obrazovanja i vaspitanja
Samo polovina mališana u Srbiji uzrasta tri do pet i po godina idu u vrtić, a predškolsko obrazovanje i vaspitanje mora da bude kvalitetno i dostupno deci iz svih miljea iz svih delova zemlje, zaključeno je danas na međunarodnoj konferenciji „Ključne dimenzije razvoja kvaliteta u predškolskom vaspitanju i obrazovanju“.
Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević je podsetio da predškolsko vaspitanje i obrazovanje u Srbiji ima dugu tradiciju, kvalitetnu praksu i veliki stručni potencijal.
„Naši dosadašnji kao i budući napori biće usmereni ka izgradnji predškolskog vaspitanja koje će biti dostupno svoj deci, otvoreno prema porodici, kao i drugim nivoima u sistemu obrazovanja“, naglasio je Šarčević.
Ministar je dodao da na polju unapređena predškolskog vaspitanja i obrazovanja još mnogo toga treba da se uradi i naglasio da nikada kao sad predškolsko vaspitanje nije bilo u fokusu Ministarstva i Vlade Srbije.
„Namera nam je da povećamo obuhvat dece u vrtićima, posebno uzrasta od tri do pet godina. Sledi izgradnja novih, renoviranje i adaptacija postojećih i prenamena raspoloživih prostornih kapaciteta u zajednici“, rekao je ministar.
Direktorka Švajcarske kompanije za razvoj i saradnju u Srbiji Ursula Laubli naglasila je da su vaspitači pokretači reformi u predškolskom obrazovanju i da mogu računati na podršku Švajcarske u tom poslu, kao što su je i do sada imali.Integracija dece od ranog uzrasta, kako kaže, pokazala je da ti mališani ostvaruju bolji uspeh u školi.
Strategija razvoja obrazovanja u Srbiji do 2020. godine postavila je za cilj da obuhvat dece uzrasta od tri do pet i po godina bude 75 odsto u vrtićima. Direktor Kancelarije u Srbiji Mišel Sen Lot rekao je da je predškolsko obrazovanje mora biti kvalitetno i pristupačno deci iz svih socijalnih miljea i svih područja u zemlji.
„Obrazovanje u ranom detinjstvu svima donosi dobitak, Srbija ima dugu tradiciju predškolskog obrazovanja, ali je procenat učešća dece u vrtićima i dalje mnogo manji od onog u Evropi, posebno su isključena siromašna i deca iz ruralnih područja kao i romska deca, a njima je obrazovanje najpotrebnije“, rekao je Sen Lot.
Da bi se povećao obuhvat dece u vrtićima i poboljšao kvalitet programa, neophodne su sistemske intervencije na nacionalnom ali i lokalnom nivou, modernizacija programa, edukacija zaposlenih i veća podrška unapređenju kvaliteta.
Konferenciju su organizovali Kanclarija UNICEF-a u Srbiji, Ministarstvo prosvete, Zavod za unapređenje obrazovanja i vaspitanja, Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i Centar za interaktivnu pedagogiju.