
Vrednovanja kvaliteta obrazovanja jedan od prioriteta Ministarstva
Učenje kroz međusobno povezivanje učenika, nastavnika školskih ustanova osnov je za unapređenje kvaliteta obrazovanja u Srbiji, poručeno je na današnjoj konferenciji “Podeli znanje – škole u akciji“ na kojoj je predstavljen “SHARE projekat“ posvećen unapređivanju sistema spoljašnjeg vrednovanja rada škole i razvoju horizontalnog učenja između škola.
Otvarajući konferenciju ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević izrazio je zadovoljstvo započetim procesom unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji ističući da će u tu svrhu za školske ustanove biti predviđeni razni “modeli i alati“ od licenciranja direktora, do obuka koje pomažu UNICEF i Evropska komisija.
Ukupan sistem vrednovanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji je naš prioritet. Cilj je da nastava bude u prvom planu, da se nastavnici obuče da rade na nov i kvalitetniji način i da sarađuju unutar škola, ali i sa drugim školama, istakao je Šarčević.
Ministar je naveo i da je cilj da roditelji budu vidljiviji u školskom sistemu, te da su u Zakonu o obrazovanju predviđene nove forme udruživanja roditelja. ‘
Ta tela se po gradovima već formiraju. Roditelji treba da budu uključeni u sistem ne samo kada se radi o temama kao što su nasilje, ishrana, turizam ili sport, već i u to da se podiže kvalitet u vaspitno-obrazovnim ustanovama, smatra Šarčević.
Ukazao je da je neophodno pratiti i visoko obrazovanje sa aspekta kvaliteta nastave podsetivši da je u izradi Zakon o finansiranju visokog obrazovanja u naučno-istraživačkoj delatnosti.
Direktor Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja Branislav Ranđelović rekao je da je “SHAREprojekat“ pokazao da postoji mnogo dobrih i inspirativnih praksi koje su često nevodljive i nedovoljno pristupačne široj obrazovnoj javnosti.
Ovaj projekat je omogućio da se te dobre prakse šire, razvijaju i unapređuju kroz povezivanje škola i uspostavljanje međusobnog partnerstva. Namera nam je da ove procese produbljujemo, dobre prakse promovišemo, da istražujemo nove mehanizme sve dok takvi procesi konačno ne postanu svakodnevica i sastavni deo i obrazovnog sistema, istakao je Ranđelović.
Direktor UNICEF-a u Srbiji Mišel Sen Lo rekao je da se ta organizacija angažovala da pomogne Srbiji jer je istraživanje koje je UNICEF sproveo pre tri godine pokazalo da je svaki treći učenik uzrasta od 15 godina u Srbiji bio nepismen.
Prema njegovim rečima veliki broj škola i skoro 13.000 učenika uključeni su u “SHARE projekat“ koji podstiče škole da međusobno dele svoja znanja i aktivnosti.
Konferenciju su organizovali Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Centar za obrazovne politike i UNICEF.