Загреб: образовање мањина на принципу реципроцитета
Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић разговарао је данас у Загребу са министарком науке и образовања Републике Хрватске Блаженком Дивјак.
Министри су разговарали о статусу ученика српске мањине у Републици Хрватској, статусу ученика хрватске мањине у Републици Србији, лекторатима и потенцијалима сарадње у области државне матуре. Након састанка министри су истакли задовољство конструктивним и садржајним разговором.
Делимо исте вредности и мишљења, а с обзиром да се многи процеси унапређења квалитета образовања могу водити регионално, Србија и Хрватска могу успешно сарађивати, нагласио је министар Шарчевић на заједничкој конференцији за новинаре.
Ускоро ће бити окончане процедуре у вези оснивања лектората за хрватски језик на Универзитету у Новом Саду, што ће бити први од три лектората за који је хрватска национална мањина изразила интерес, поручио је Шарчевић.
Када је реч о образовању ученика хрватске мањине у Републици Србији Шарчевић је истакао да је проблем недостајућих уџбеника за основне школе решен, а да ће усвајање новог закона о уџбеницима кроз форму дигиталних уџбеника решити и проблем недостајућих уџбеника за средње школе на хрватском језику.
Србија инсистира на принципу реципроцитета, нагласио је Шарчевић и додао да је задовољан оним што је чуо од хрватске колегинице када је реч о условима за образовање српске мањине у Хрватској.
Током састанка, министар је указао на проблеме које српске школе имају јер нису регистроване као мањинске школе.
Важна и добра вест је то што се процедура отварања хрватског лектората на Универзитету у Новом Саду за наредну академску годину приводи крају, рекла је министарка Дивјак.
То је важно како за наставу која се изводи у школама на хрватском језику у Војводини, тако и за стручност наставника који изводе ту наставу“, додала је она.
Министарка је изразила и задовољство што је решен проблем недостајућих уџбеника за хрватску националну мањину за основне школе и поздравила најављено решење за недостајуће уџбенике за средње школе помоћу дигиталних садржаја.
Када је реч о образовању ученика српске мањине у Републици Хрватској, Дивјак је указала на важност принципа реципроцитета и рекла да је настава на српском језику омогућена за 28 програма, од којих интересовање постоји за 16.
Министри су , такође, истакли могућност сарадње у областима испитних центара за државну матуру, процесу вредновања рада високошколских установа, њиховог финансирања и начина усклађивања образовања и тржишта рада.
Министар Шарчевић посетио је данас и Српску православну општу гимназију „Кантакузина Катарина Бранковић“ у којој наставу на српском језику похађа 60 ученика.