
Završna konferencija projekta Prvi korak- rana intervencija
Završna konferencija međunarodnog projekta Prvi korak rana intervencija u organizaciji Visio internacional centra održana je danas u Ministarstvu prosvete nauke i sporta u Ljubljani.
Prateći savremena kretanja jedan od vodećih centara u Evropi za lica oštećenog vida svih uzrasta pokrenuo je i realizovao je petogodišnji projekat u kojem su učestvovale škole koje obrazuju i vaspitavaju decu sa oštećenjem vida sa teritorije bivše Jugoslavije: Srbija, Crna Gora, Makedonija i Slovenija.
Na konferenciji su uzeli učešće predstavnici državnih institucija zemalja uključenih u projekat kao i direktori škola sa stručnim timovima i roditelji dece koja imaju oštećenja vida.
Gregor Mohorčić direktor direktorata za predškolsko vaspitanje i osnovnu školu izrazio je zadovoljstvo zbog velikog broja učesnika i dodao da samo zajedničkim snagama možemo unaprediti i poboljšati rad u oblasti rane intervencije.
Projekti kao što je prvi korak rana intervencija pružaju odlične mogućnostiza razmenu iskustava i znanja i predstavljaju odličan indeks za ispitivanje na polju obrazovanja rekao je Mohorčić i dodao da se Slovenija trudi da kroz zakonske okvire reguliše obrazovanje decesa oštećenjem vida.
Osim stručnjaka iz različitih oblasti rada sa decom oštećenog vida i predstavnika državnih institucija prisutnima se obratila i predsednica organizacije Visio iz Holandije Petra Vijan.
Škole se menjaju i to je razvoj koji se vidi u celoj Evropi i Svetu rekla je Petra Vijan, direktorka organizacije Visio, i tom prilikom istakla da je jako zadovoljna kvalitetom rada svih učesnika u prethodnih pet godina i to zahvaljujući razmeni iskustava i znanja.
Problemi su slični u svim zemljama i kroz projekat Prvi korak dobili smo sjajne mogućnosti da za iste nađemo rešenje i usvojimo nove metode rada kojećeomogućiti bolje i efikasnije obrazovanje za decu koja imaju oštećenje vida, izjavila je Vijan.
Škole svoje učešće u projektu su uzele od 2012 godine a predstavnici Srbije su bile škola „Milan Petrović“ iz Novog Sada i Škola za decu oštećenog vida „Veljko Ramadanović“ iz Beograda.
A jedan od najvažnijih ciljeva sprovođenja projekta je upoznavanje šire društvene zajednice u svakoj zemlji sa značajem tretmana i rada sa decom oštećenog vida u najranijem uzrastu. Kroz projekat su bile realizovane obuke nastavnika tiflologa psihologa i direktora Centara koje su ob uhvatale tiflološku ranu intervenciju procenustečenih znanja i veština konkretno u radu sa decomi njihovim porodicama sa tendencijom i ciljem povećanja broja obuhvaćene dece za primenu rane intervencije na što mlađem uzrastu nakon čega su nastavnici tiflolozi dobili sertifikate.
Osim obuka Visio je kroz projekat obezbedio sredstva za opremanje prostorija posebnim rekvizitima i materijalima za rad. Napisan je priručnik i protokol za rad u okviru rane intervencije.
Škola za decu oštećenog vida „Veljko Ramadanović“ , kao jedina u Srbiji koja se bavi obrazovanje slepe i slabovide dece, pokazala je odlične rezultate u radu zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu kao i saznanju da je veoma važno što ranije uključivanje slepe i slabovide dece u tretmane rane rehabilitacije. Rana intervencija ima zadatak da ispuni tu ulogu kroz rad unajranijem dobu deteta kao i savetodavnom radu sa roditeljima pružanjem podrške celoj porodici.