ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Сегрегација у образовању и мере за десеграгацију

Министарство просвете, науке и технолошког развоја је у сарадњи са УНИЦЕФ-ом и Татјаном Јоканович, повереницом за заштиту равноправности, одржало другу радионицу у оквиру пројекта „Подршка имплементацији регулативе у области антидискриминације у образовању“, 01. марта 2017 у Нишу. Тема овог скупа биле су мере за превенцију и спречавање сегрегације у образовању.

Обраћајући се учесницима, државна секретарка у Министарству просвете, науке и технолошког развој, Гордана Предић је нагласила да је сегрегација у образовању једно од питања која су од националног значаја. Решавајући проблем сегрегације на одржив начин унапређујемо не само равноправност и приступачност нашег образовног система, већ утичемо да он буде квалитетнији. Она је посебно подвукла да је управо квалитет образовања оно на чему инсистира Министарство просвете, науке и технолошког разовја. Тања Ранковић, водитељка програма образовања у УНИЦЕФ-у подсетила је учеснике да је у сегрегативним образовним срединама тешко достићи квалитет образовања који нам је потребан за напредак. Тијана Јокановић, помоћница Поверенице за заштиту равноправности истакла је значај објављеног приручника „Превенција сегрегације, развој инклузивних уписних политика и десегрегација школа и одељења – међународна искуства и предлози за унапређење праксе у Србији“, као једног од низа корака ка остваривању пуне равноправности и даљег развоја праведног друштва, уз поштовање свих права деце.

У раду су учествовали представници и представнице школских управа, основних школа, затим републички и градски просветни инспектори, као и представници локалних самоуправа и организација цивилног друштва. Током дискусије истакнуто је да је Министарство просвете, науке и технолошког развоја јасно изразило антисегрегативни став. Овај став видљив је у Правилнику  о ближим критеријумима за препознавање облика дискриминације од стране запосленог, детета, ученика или трећег лица у установи образовања и васпитања, који је усвојен фебруара 2016. године („Службени гласник РС“, број 22/16). У наредном периоду, са циљем унапређивања капацитета образовних институција, биће организован сет обука за наставнике, просветне инспекторе, саветнике, директоре школа и школске управе за примену мера које пропише овај документ.

Loading